بررسی اعمال تعرفه بر فولاد وارداتی از ایران و چند کشور دیگر در اتحادیه اروپا

بررسی اعمال تعرفه بر فولاد وارداتی از ایران و چند کشور دیگر در اتحادیه اروپا

گروه صنایع معدنی >فولاد - یک روزنامه ایتالیایی روز دوشنبه نوشت: اتحادیه اروپا وضع تعرفه بر فولاد وارداتی از ایران، روسیه، اوکراین و برزیل را بررسی می کند.

به گزارش ماین نیوز، روزنامه 'ایل سوله' افزود: اتحادیه اروپا پس از اعمال تعرفه های جدید بر واردات فولاد چین، بررسی های ضد دامپینگ را بر روی واردات ورق فولاد گرم نورد شده از کشورهای ایران، روسیه، اوکراین و برزیل آغاز کرده است.

ایل سوله به نقل از انجمن فولاد اروپا (یوروفر) نوشت: این چهار کشور در سه سال اخیر فروش محصولات فولادی خود را در اتحادیه اروپا به صورت قابل توجهی افزایش داده اند و آن را با شرایط دامپینگ به فروش می رسانند که به صنایع فولاد اروپا آسیب وارد کرده است. به همین دلیل کمیسیون اروپا در تابستان سال گذشته تحقیقاتی را در مورد واردات فولاد از کشورهای روسیه، ایران، اوکراین، برزیل و صربستان آغاز کرد.

به نوشته ایل سوله، کمیسیون اروپا متعاقبا اعلام کرد: به دلیل حجم پایین واردات فولاد از صربستان، این کشور از مجموعه مورد بررسی خارج می شود. در عین حال گشوده شدن این پرونده، باعث کند شدن روند صدور فولاد از این چهار کشور یاد شده به سوی اروپا شده بود، تا اینکه در ماه آوریل اعلام شد تعرفه‌های موقت بر واردات فولاد از این کشورها وضع نخواهد شد و به همین دلیل صادرات فولاد این کشورها به اتحادیه اروپا بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا