وزیر صنعت، معدن ؛

گندله سازی سنگان، بزرگترین گندله سازی شرق ایران محسوب می‌شود

گندله سازی سنگان، بزرگترین گندله سازی شرق ایران محسوب می‌شود

گروه معادن >سنگ آهن - وزیر صنعت، معدن و تجارت، گندله سازی سنگان را بزرگترین گندله سازی شرق کشور دانست.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده درمراسم افتتاح کارخانه گندله سازی فولاد سنگان خواف گفت: در منطقه سنگان چندین طرح داریم که ۲ کنسانتره درحال کار و سومین آن امروز با ۸۰۰ هزارتن ظرفیت افتتاح شد.

وی ادامه داد: اکنون نزدیک ۴ و سه دهم میلیون تن کنسانتره داریم که ظرفیت این واحد ۵ میلیون تن گندله است.

وی با بیان اینکه این واحد بزرگترین گندله سازی شرق ایران محسوب می‌شود، افزود: در این منطقه ۲۱ میلیون تن پیش بینی کرده بودیم که اینک و نیم ۲۲ میلیون تن کنسانتره تولید می‌شود و ۱۷ ونیم میلیون تن گندله خواهیم داشت.

نعمت زاده با اشاره به اینکه تا ۳ سال آینده تمام پروژه‌ها راه اندازی می‌شود، بیان کرد: یک واحد ۵ میلیون تن هم تا دوماه دیگر راه اندازی می‌شود با راه اندازی این واحد به ۱۰ میلیون تن گندله میرسیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با تکمیل این پروژه‌ها در سال ۱۰ میلیون تن هم تولیدات معدن داریم که با تکمیل آن‌ها ۴۰ میلیون تن سنگ آهن از معادن را استخراج می‌شود و در آخر ۱۲۰ میلیون تن هم باطله برداری می‌شود.

وی افزود: برای این عملیات بزرگ و برای انتخاب پیمانکاران مناسب مناقصه برگزار شد.

نعمت زاده همچنین خواستار همکاری بیشتر سازمان محیط زیست در منطقه شد و افزود: در حال حاضر موفق به احداث پارک ۱۲۰ هکتاری شده ایم که در آن شاهد کشت گیاهان مناسب و سازگار برای ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران علیرغم کمبود آب هستیم.

وی در پایان میزان سرمایه گذاری این پروژه را ۸ میلیاردتومان ذکر کرد و افزد: این سرمایه بدون تخصیص اعتبارات دولتی و تسهیلات صندوق و فاینانس خارجی درحال انجام است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا