گزارش روز؛

تداوم اقبال به فولادی ها

تداوم اقبال به فولادی ها

فلزات اساسی روز خوبی را سپری کردند و اکثرا در محدوده های مثبت معامله شدند. قیمت بیلت جهانی در منطقه cis حدود 470 دلار به ازای هر تن معامله شد و در بازار داخلی چین هم رکورد 5 ساله را با قیمت های 550 دلاری پشت سر گذاشت.

 

بازار امروز به طور کلی متعادل بود و فشار فروش و یا تقاضای محکمی در هیچ کدام از گروه های بازار سرمایه نمایان نبود که البته در این بین فولادی ها و دیگر فلزات اساسی با افزایش تقاضا در جهت رشد شاخص و منفی های پالایشگاهی ها و برخی محصولات شیمیایی در جهت نزول شاخص گام برداشتند که در نهایت برآیند آن رشد 42 واحدی شاخص کل و رسیدن ان به ارتفاع 81،533 واحدی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، فلزات اساسی روز خوبی را سپری کردند و اکثرا در محدوده های مثبت معامله شدند. قیمت بیلت جهانی در منطقه cis حدود 470 دلار به ازای هر تن معامله شد و در بازار داخلی چین هم رکورد 5 ساله را با قیمت های 550 دلاری پشت سر گذاشت. با نگاهی به سایت های معتبر تحلیلی مشاهده می شود که اکثرا بر ثبات قیمتی در محدوده های فعلی توافق دارند و با توجه به اختلاف بودجه فولادی ها با قیمت های واقعی، انتظار تعدیل مثبت های خوب در این طبقه از فلزات اساسی در گزارشات آتی می رود. فولاد ارفع نیز پس از تعدیل مثبت 131 درصدی با 6 درصد رشد به گردونه معاملات بازگشت و با گذشت زمان اندکی بر میزان عرضه ها افزوده شد و قیمت های پایین تر را نبز تجربه کرد. نماد فولاد هم که در روزهای اخیر در مسیر رشد قرار دارد امروز نیز با اقبال مواجه بود به طوری که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته است. فولاد مبارکه امروز در بورس کالا محصولات خود را عرضه کرد که با تقاضای بالایی همراه بود و رشد خوبی از نظر نرخ فروش تجربه کرد و حکایت از پتانسیل های شرکت دارد. فملی سهمی ارزنده که از قیمت های جهانی تاثیر زیادی می گیرد و می بایست همراستا با جهش قیمتی مس جهانی، قله های جدیدی را فتح کند اما میزان عرضه ها در این نماد از سوی حقوقی ها زیاد می باشد و با وجود ارزندگی اش همانند ترمزی در مسیر رشد آن قرار دارند. شرکت های رویی هم همگام با افزایش قیمت جهانی این فلز روز مثبتی را سپری کردند به طوری که فزرین همراه با صف خرید، فراور در آستانه صف خرید و مابقی مثبت بودند.

فنوال نمادی که این روزها مورد توجه بسیاری از فعالان بازار سرمایه می باشد پس از رشدی چشمگیر حدود 50 درصدی در سایه حمایت سهامدار درصدی در روزهای اخیر، با تحمل دو روز استراحت و اصلاحی کوتاه مدت مجددا با جهش قیمتی به صف خرید رسید و با وجود عرضه های زیاد اما قدرت خریداران از عرضه های فروشندگان پیشی گرفت و نهایتا با صف خرید بسته شد.

در گروه خودرویی شاهد معاملاتی متعادل در خودروسازها و دادوستد های مثبت در قطعه سازها بودیم. قطعه سازها به دلیلی کوچکتر بودن و قابلیت چابکی راحت تر از خودروسازها حرکت می کنند. در معاملات امروز نمادهای خاهن و خچرخش که در روز کاری قبل به صف خرید رسیده بودند امروز نیز پرتقاضا بودند که در کنار آنها نماده خکمک نیز با اقبال مواجه شده و به صف خرید رسید. اما میزان عرضه ها در این نمادها زیاد بود به شکلی که چندین بار صف انها عرضه شد و مجددا به صف خرید رسیدند. البته نماد خموتور همچنان مطابق با روزهای قبل با صف خرید بدون عرضه همراه بود. خودروسازها نیز معاملاتی متعادل را پشت سر گذراندند.

گروه سیمانی و ساختمانی روز منفی ای را تجربه کردند به طوری که اکثرا کاهش قیمتی را ثبت کردند که در این بین صف خرید نماد وآذر و سقاین نمایان بود. به نظر می رسد سیمانی ها پتانسیل برگشت در چند روز آینده را دارا هستند و می توانند رشد قیمتی را تجربه کنند.

در گروه سرمایه گذاری شاهد معاملات متعادلی بودیم که با بازگشایی نماد وگستر پس از برگزاری مجمع عمومی و با مچینگ تنها 35 هزار سهم در قیمت صفر تابلو مواجه بودیم. نماد وتوصا هم همچنان مورد توجه فعالان بازار قرار دارد و پس از 16 میلیون معامله به صف خرید رسید و تا آخر بازار آن را حفظ کرد.

پترو پالایش نیز امروز دادو ستدهای منفی ای را گذراندند به طوری که از تاثیرگذاران منفی شاخص بودند. البته امروز نماد شپنا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی و تقسیم سود همراه با اعلام تعدیل مثبت با رشد 5 درصدی به سامانه معاملاتی بازگشت و تاثیر مثبتی بر شاخص نیز گذاشت.

در کاشی سرامیک ها همچنان دو نماد کترام و کلوند مورد توجه بازار قرار دارند. نماد کلوند که روز کاری قبل نیز با صف خرید بسته شده بود امروز نیز پراقبال بود و درآستانه های صف قرار داشت. کترام هم که پس از رشدی چشمگیر در روزهای گذشته که با بازگشایی مثبت 20 درصدی همراه شده بود پس از استراحت و اصلاحی بسیار کوتاه در روز معاملاتی قبل، امروز با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.

قندی ها در شروع بازار معاملاتی مثبت داشتند اما در اواخر بازار با شدت عرضه ها به منفی رسیدند اما نماد قشرین در این جو منفی گروه با صف خرید همراه بود.

نماد اپرداز پس از بازگشایی با رشد 11 درصدی برای دومین روز متوالی معاملاتی منفی را تجربه می کرد از سویی دیگر نماد بموتو نیز پس از انتشار عرضه عمده بانک تجارت در این نماد با قیمت پایه 667 تومان برای چهارمین روز متوالی رشد قیمتی را تجربه کرد. نماد تازه وارد پرداخت نیز معاملاتی خوب اما در محدوده های منفی را سپری کرد که حاکی از وجود خریدار در این سهم دارد و به نظر می رسد در روزهای آتی روند معاملاتی آن بهبود یابد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا