در داد و ستدهای امروز ثبت شد؛

رشد 6 شاخص بورس تهران

رشد 6 شاخص بورس تهران

در بازار امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل با رشد 42 واحدی به رقم 81 هزار و 533 واحد رسید. شاخص بازار اول 106 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم 326 واحد منفی شد.

در داد و ستدهای روز دوشنبه صنایع فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز دوشنبه سه گروه فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین در این روز سهامداران بورسی بیش از 534 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 442 میلیارد ریال در 48 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

در بازار امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل با رشد 42 واحدی به رقم 81 هزار و 533 واحد رسید. شاخص بازار اول 106 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم 326 واحد منفی شد.

نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص باعث رشد این متغیر شدند.

این در حالی بود که نمادهای تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، نفت بهران و پالایش نفت تهران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، قند شیرین خراسان، حمل و نقل پتروشیمی، داروسازی زاگرس، فارمد پارس، نورد آلومینیوم ، کمک فنر ایندامین و درخشان تهران بود.

در مقابل نمادهای بین المللی توسعه ساختمان، شیشه همدان، ایران تایر، قند اصفهان، سیمان شمال، نفت بهران و سیمان ارومیه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز سهامداران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام کاشی تکسرام و تامین ماسه ریخته گری سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

اما در سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران بورسی برای خروج از واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر، حق تقدم سایپا شیشه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام سیمان اصفهان، اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

در پایان معاملات امروز پتروشیمی شازند با معامله بلوکی 80 میلیون سهم به ارزش 161 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا