پنج صندوق سرمایه گذاری جزء بهترین ها بودند؛

پربازده و کم‌بازده‌ترین‌ صندوق های بادرآمد ثابت بورس معرفی شدند

پربازده و کم‌بازده‌ترین‌ صندوق های بادرآمد ثابت بورس معرفی شدند

پنج صندوق سرمایه گذاری ثابت حامی، با درآمد ثابت کاریزما، توسعه سرمایه نیکی، نیکوکاری پرسپولیس و صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان بالاترین ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) را به خود اختصاص دادند.

جزئیات درآمد‌زایی پربازده و کم‌بازده‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت بورس بررسی شد، در این میان 75 درصد منابع پربازده‌‌ترین ها را اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از مدیریت فناوری بورس تهران پنج صندوق سرمایه گذاری ثابت حامی، با درآمد ثابت کاریزما، توسعه سرمایه نیکی، نیکوکاری پرسپولیس و صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان بالاترین ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) را در بین همه به خود اختصاص داده اند.

بر این اساس، سه صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت حامی، کاریزما و توسعه سرمایه نیکی بر اساس ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) گرانترین صندوق های سرمایه گذاری به شمار می روند.

بازدهی این سه صندوق از آغاز فعالیت تا به امروز به ترتیب 88.5 درصد،75.3 درصد و 92.9 درصد بوده است.

پس از آنها نیز دو صندوق نیکوکاری پرسپولیس با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) 113 هزار و 936 تومانی و صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) 106 هزار و 291 تومانی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

قیمت اسمی هر واحد سرمایه گذاری 1000 تومان است که پس از آغاز فعالیت صندوق سرمایه گذاری در اوراق با درامد ثابت و در پایان هر مقطع زمانی که ماهانه و در پانزدهمین روز هر ماه است، در صورتی که خالص ارزش روز واحدهای سرمایه گذاری بیش از قیمت مبنای واحدها باشد، تفاوت مذکور محاسبه شده و متناسب با تعداد واحدهای سرمایه گذاری به حساب کسانی که در پایان آن مقطع، دارنده واحدها بوده اند، واریز می شود.

پس از این پرداخت، خالص ارزش روز هر واحد سرمایه گذاری معادل قیمت مبنای محاسبه است.

بر این اساس ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری ثابت حامی تا تاریخ 8 تیرماه 95 به مبلغ 186 هزار و 697 تومان رسیده است که در مقایسه به عمر 1062 روزه این صندوق توانسته بازدهی 85.32 درصدی را از ابتدای فعالیت تا به امروز محقق سازد.

بیش از 97 درصد از ترکیب دارایی های این صندوق هم اکنون اوراق مشارکت و مابقی آنرا سپرده بانکی شامل می شود.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کاریزما اما در رتبه دوم بیشترین ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) به مبلغ 181 هزار و 962 تومان ایستاده که در 958 روز فعالیت توانسته بادهی 79.62 درصد بازدهی را بر جای گذارد. بیش از 56 درصد از دارایی های مالی این صندوق را هم اکنون سپرده های بانکی و پس از آن اوراق مشارکت تشکیل می دهد.

در رتبه سوم دارندگان بیشترین خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) نیز صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسعه سرمایه نیکی قرار دارد که در مدت عمر 482 روزه خود ارزش 141 هزار و 405 تومانی را برای هر واحد سرمایه گذاری محقق کرده است. بازدهی این صندوق از ابتدای آغاز فعالیت تا دوره مذکور به 92.7 درصد رسیده است. بیش از 75 درصد از دارایی های مالی این صندوق هم اکنون اوراق مشارکت و مابقی را سپرده بانکی تشکیل می دهد.

بازدهی این صندوق های سرمایه گذاری در حالی است که با پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری آنها در بازار سرمایه و تحت نظارت بودن از سوی سازمان بورس اما هیچ درصدی از دارایی های این صندوق ها به سهام اختصاص داده نشده است.

پس از آن نیز صندوق با درآمد ثابت نیکوکاری پرسپولیس با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود 113 هزار و 936 تومانی قرار دارد که بازدهی این صندوق را در 1283 روز پس آغاز فعالیت آن به 64.27 درصد رسانده است. 56 درصد از دارایی های مالی این صندوق در اوراق مشارکت و بیش از 33 درصد در سپرده های بانکی متمرکز شده است.

در نهایت صندوق با درآمد ثابت نیکوکاری نیک اندیشان هنر نیز با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) 106 هزار و 291 تومانی در دوره زمانی منتهی به 8 تیر ماه 94 در جایگاه پنجم این رتبه بندی ایستاده است. این صندوق در 729 روز پس از آغاز فعالیت توانسته بازدهی 36.59 درصدی را محقق سازد. بیش از 85 درصد دارایی های مالی این شرکت را سپرده های بانکی تشکیل می دهد.

بر اساس این گزارش، بررسی ها نشان می دهند بازدهی شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران از ابتدای امسال تا 8 مرداد ماه 96 به 6.4 درصد بالغ شده است.

کم بازده ترین صندوق های با درآمد ثابت نیز به ترتیب صندوق های سرمایه گذاری امین یکم فردا ((ETF با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود 1004 تومان، پارند پایدار سپهر (ETF) با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV)حدود 1013 تومان و صندوق قابل معامله گنجینه آینده روشن (ETF) با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود 1014 تومانی هستند .

این سه صندوق با درآمد ثابت قابل معامله (ETF) از آغاز فعالیت خود تا دوره مذکور به ترتیب 13 درصد ، 0.14 درصد و 0.49 درصد رسیده است.

پس از آنها نیز صندوق قابل معامله با درآمد ثابت کیان (ETF) با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود یک هزار و 156 تومانی و صندوق با درآمد ثابت قابل معامله آرمان آتی کوثر (ETF) حدود یک هزار و 342 تومانی قرار دارند که بازدهی آنها از آغاز فعالیت تا کنون به ترتیب 13.81 درصد و 32.15 درصد بوده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا