معاون وزیر صنعت خبر داد؛

تسهیل در تولید و فروش محصولات از طریق بورس کالا

تسهیل در تولید و فروش محصولات از طریق بورس کالا

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای تسهیل در امر تولید و فروش در بازار، تفاهم نامه‌ای با بورس کالا و فرابورس برای ارائه محصولات امضا کرده ایم.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رایزنی فروش کالای ایرانی در ۳۰ کشور دنیا صورت می گیرد. 

علی یزدانی در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن ، گفت: مردم در تعیین سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش دارند و تولیدکنندگان با تولید کالاهای مرغوب می توانند در عدم واردات کالا تاثیرگزار باشند.

وی گفت: قوه مجریه با اصلاح آیین نامه، مجلس با اصلاح قوانین و قوه قضاییه با حمایت های قضایی  می تواند در اقتصاد حرکت اساسی ایجاد کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نرخ رشد ۸ درصدی در ارتقای بهره وری موثر است، خاطرنشان کرد:۴۰ درصد بهره وری در بخش صنعت صورت می گیرد.

یزدانی تصریح کرد: ۹۶ درصد از صنایع کشور در بنگاه ها آموزش می بینند و ۵۰ درصد از هزینه های شرکت در نمایشگاه ها به صنعتگران پرداخت می شود. همچنین برای تسهیل در امر تولید و فروش در بازار، تفاهم نامه‌ای با بورس کالا و فرابورس برای ارائه محصولات امضا و در همین راستا با  کمیته امام و  بنیاد شهید تفاهم نامه منعقد شد.

وی با بیان اینکه در بحث واردات نمی توان به صورت کامل مانع از ورود کالا به کشور شد، افزود: برای صنعتگران برخی مواد اولیه  که در داخل تولید نمی شود باید وارد شود. همچنین در بحث مالیات، بر طبق ممیز مالیاتی تامین اجتماعی حق حسابرسی دارد و در این راستا امسال تفاهمی که در بخش مالیات انجام شده است، خود اظهاری مبنی بر تشخیص پرداخت مالیات است و این نشان از اهمیت به حقوق شهروندی است.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه صداقت و درستی مبنای کار در جمهوری اسلامی است گفت: در بازاریابی به  بیش از ۳۰ کشور رایزن محصولات فرستاده شد و در پکن ۱۷۰۰ متر مربع فضا برای ارایه محصولات ایرانی تدارک دیده شده است.

 وی با بیان اینکه برای ایجاد کنندگان اشتغال مشوق هایی در نظر گرفته شده است، افزود: در سیاست های برجام  با ۱۷ کشور تفاهم نامه نوشته شده است همچنین ۹۵۶ شهرک صنعتی در کشور با اشتغال ۸۰۰هزار وجود دارد که به طور  میانگین ۱۴ درصد از شهرک ها فعال است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار  میلیارد تومان در راستای اقتصاد مقاومتی از طریق شورای پول اعتبار، اعتباربخشی شد و افزایش ظرفیت ۹ هزار بنگاه معدنی و ۱۰۰ هزار بنگاه صنفی در دستور کار قرار گرفته که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع:ایسنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا