گزارش روز؛

تعادل در اکثر گروه ها

تعادل در اکثر گروه ها

گروه لیزینگی پس از شروعی متعادل، اکثرا با افزایش تقاضا و نوسانات مثبتی به کار خود پایان داد. در آنسو و در گروه سرمایه گذاری ، نماد وتوصا پس از تجربه چند روز صف خرید و رشد قیمتی، با معاملاتی متعادل سپری شد.

 

 

گروه خودرویی و قطعه سازها از اقبال مناسب تری برخوردار بودند و اکثرا معاملات مثبتی را سپری کردند تا جایی که نمادهای خاهن، خلنت، خچرخش، خموتور و خپویش صف خرید را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گروه حمل و نقل با معاملاتی اکثرا متعادل و منفی مواجه بودند تا جایی که نماد حکشتی علیرغم افت قیمتی مناسب و قرار داشتن در سطوح حمایتی، صف فروش را تجربه کرد، نماد حپترو نیز پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی با رشد حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

مدیرعامل سایپایدک از رشد 73 درصدی فروش قطعات یدکی در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. وی با اشاره به اینکه این رشد در نتیجه استفاده از طرح‌های متنوع فروش و بهبود زنجیره تامین بوده است، گفت: در 4 ماه گذشته میزان فروش قطعات یدکی نسبت به مدت مشابه در سال 95 بیش از 37 درصد رشد داشته است.

گروه لیزینگی پس از شروعی متعادل، اکثرا با افزایش تقاضا و نوسانات مثبتی به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه سرمایه گذاری که معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود، نماد وتوصا پس از تجربه چند روز صف خرید و رشد قیمتی، با معاملاتی متعادل سپری شد.

در گروه های شیمیایی و روانکارها معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود، نماد شیراز با صف خرید و نمادهای شفارس، شلعاب، شکلر، شبندر و ساینا با معاملاتی مثبت دنبال شدند همچنین نماد شخارک پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 1800 ریالی متعادل و نماد شتران پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی120 ریالی، ارائه صورت های مالی حسابرسی شده سال 95 که با رشد چشمگیر 249 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه بود و ضمن ارائه تعدیل مثبت ۳۷ درصدی سال 96، با رشد حدود 12 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

گروه فلزی و معدنی اکثرا متعادل و منفی بودند. در این بین شاهد جمع آوری مکرر صف فروش نمادهای فنوال و فباهنر، صف خرید نماد فپنتا و دادوستدهای مثبت نمادهای کمنگنز و فولاد بودیم. همچنین نماد ومعادن پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 50 ریالی و عادی به طور فوق العاده جهت انتخاب اعضاءهیئت مدیره با رشد حدود 7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در فصل نخست سال 2017 میلادی میانگین قیمت فلزات اساسی 10 درصد افزایش یافت که ناشی از تقاضای بالا در بخش مستغلات، زیرساخت و کارخانجات چین بود. فولادمبارکه اولین و عظیم ترین پروژه گندله سازی شرق کشور را با سرمایه گذاری ۲.۵ هزار میلیارد تومانی و ظرفیت ۵ میلیون تنی سه شنبه جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می کند.

گروه ساختمانی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت همراه بودند به طوریکه نمادهای ثاژن، وآذر و ثامان با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند، نماد ثغرب نیز پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 75 ریالی با افت حدود 5 درصد و در ادامه صف فروش به گردونه معاملات بازگشت. در آنسو و در گروه سیمانی اکثرا نمادها با فشار فروش، معاملاتی منفی و افت قیمتی سپری شدند. در این میان صف خرید نمادها سشمال، سقاین و سفانو و معاملات مثبت نماد سصوفی قابل توجه بود. در پایان معاملات نماد تمحرکه جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در گروه متعادل کاشی و سرامیک، نماد کلوند با صف خرید، نماد کسعدی مثبت و نماد کترام همانطوری که در روز گذشته اشاره شد (قرار داشتن در سطوح مقاومتی) با افزایش فشار فروش ها مواجه شد و صف فروش را تجربه کرد. درگروه لاستیک سازی شاهد معاملاتی اکثرا مثبت بودیم به طوریکه نمادهای پدرخش و پاسا با صف خرید همراه شدند اما در گروه آی تی با فشار عرضه ها و معاملاتی اکثرا منفی مواجه شدیم تا جایی که نمادهای اپرداز و رکیش صف فروش شدند در آنسو نماد افرا با صف خرید و نماد رتاپ مثبت به کار خود پایان دادند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا