در معاملات روز یکشنبه ثبت شد؛

تغییر مالکیت 2.2 هزار میلیارد ریال دارایی مالی

تغییر مالکیت 2.2 هزار میلیارد ریال دارایی مالی

برترین گروه های صنعت با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به گروه های فلزات اساسی، رایانه و خودرو بود.

 

در داد و ستدهای روز یکشنبه سهامداران بورسی بیش از دو هزار میلیارد ریال برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در نتیجه داد و ستدهای روز یک شنبه سهامداران بورسی بیش از 547 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 219 میلیارد ریال بود و در 54 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در این روز شاخص کل بورس با رشدی 70 واحدی به رقم 81هزار و 491 رسید. شاخص بازار اول 82 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم 25 واحد افت کرد.

نمادهای پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری معادن و فلزات، فولاد مبارکه و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. در مقابل نمادهای گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، کشتیرانی و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

برترین گروه های صنعت نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به گروه های فلزات اساسی، رایانه و خودرو بود.

صدرنشینی بازار با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری معادن و لبنیات پاک، لنت ترمز ایران، سامان گستر اصفهان، قند شیرین خراسان و پتروشیمی شیراز بود.

در مقابل نمادهای سیمان غرب، پشم شیشه ایران، تولیدی مهرام، سایپا شیشه، مس شهید باهنر، گروه پتروشیمی ایرانیان و سرمایه گذاری صنعت بیمه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک سایپا، سهام لنت ترمز ایران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

اما در سوی دیگر بازار سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، حق تقدم سایپا شیشه، سهام سیمان اصفهان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام سیمان مازندران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را رقم زدند.

در پایان معاملات امروز پتروشیمی شازند با معامله بلوکی 80 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 499 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا