بر اساس تازه ترین نظرسنجی پلاتز ؛

روند صعودی طلا ادامه دار می شود

روند صعودی طلا ادامه دار می شود

تازه ترین نظرسنجی و بررسی پلاتز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا طی هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شرکت کنندگان در نظرسنجی این هفته اس اند پی گلوبال پلاتز بر این باورند که کاهش ارزش دلار در پی انتشار آمارهای ناامید کننده رشد اقتصادی آمریکا ، موجب خواهد شد تا روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

بر اساس این گزارش تازه ترین آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه دوم امسال به ۲.۶ درصد رسیده است که این رقم کمتر از پیش بینی های اولیه بوده است.

کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به ۲.۷ درصد رسیده است. البته رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه نخست امسال به ۱.۲ درصد رسیده بود. رشد دستمزدها در اقتصاد آمریکا نیز در این مدت کمتر از انتظارات بوده است.

پس از انتشار این آمارها ارزش دلار در برابر یورو با افت ۰.۵ درصدی روبرو شده است. ارزش دلار آمریکا پس از نشست اخیرفدرال رزرو آمریکا نیز تحت فشار زیادی قرار گرفته استفدرال رزرو در پایان نشست اخیر خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد و اعلام کرد که برنامه کاهش تراز مالی و اوراق قرضه را به زودی آغاز خواهد کرد.

این مساله موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته به بیش از ۱۲۶۸ دلار برسد و در واقع با رشد ۱.۴ درصدی در هفته روبرو شودقیمت طلا در دو هفته اخیر بیش از ۳.۷۵ درصد افزایش داشته است.

کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در این نظرسنجی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده بین ۱۲۵۰ تا ۱۲۸۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.پیش بینی می شود دلار آمریکا همچنان مهمترین عامل نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد بود.

این در شرایطی است که موسسه جی اف ام اس اعلام کرد: تقاضای جهانی طلا در شش ماه نخست امسال به بیش از ۱۸۹۵ تن رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

این موسسه افزودبازار جهانی طلا در این مدت با مازاد عرضه ۱۳۸ تنی روبرو شده است. این در شرایطی است که تولید و عرضه جهانی طلا در شش ماه نخست امسال با ۵ درصد کاهش به ۲۱۶۰ تن رسیده است.علت اصلی این مساله کاهش تقاضا از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان است که تقاضای آنها با ۱۴۵ تن کاهش به ۵۶۹ تن رسیده است.

این گزارش افزود: تحولات سیاسی و اقتصادی در شش ماه نخست ۲۰۱۷ میلادی تاثیر زیادی بر کاهش تقاضای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان برای طلا داشته است.

منبع:پلاتز

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا