عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

عملکرد بورس تابعی از وضعیت اقتصاد کشور است

عملکرد بورس تابعی از وضعیت اقتصاد کشور است

عمکلرد بورس نیز تابعی از وضعیت اقتصاد کشور است و با توجه به رکود اقتصادی بطور طبیعی نمی توان انتظار داشت بورس رونق چندانی داشته باشد بنابراین باید برنامه ریزی ها به نحویی باشد که از رکود خارج شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسهیل شرایط برای پذیرفته شدن بیشتر شرکت های تولیدی در بورس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ عزت الله یوسفیان ملا با تاکید بر لزوم هماهنگی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی کشور گفت: رسیدگی به رفع مشکلات اقتصادی کشور یک امر بدیهی است و در این راستا باید تدابیر همه جانبه اتخاذ کرد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بازار سرمایه یکی از بازارهای مناسب برای سرمایه گذاری در کشور محسوب می شود و می توان از طریق مکانیزم بازار سرمایه، بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولید را تامین کرد.

یوسفیان ملا ادامه داد:در حال حاضر پذیرفته شدن شرکت ها در بورس دارای شرایط خاصی بوده که البته منطقی است اما می توان با تسهیل شرایط، این امکان را فراهم کرد تا شرکت های تولیدی بیشتری در بورس پذیرفته شوند.

وی ادامه داد:در حال حاضر واحدهای تولید بزرگ در بورس پذیرفته شده اند، بنابراین با تسهیل شرایط و پذیرفته شدن بیشتر شرکت های تولیدی در بورس، امکان سرمایه گذاری در بازار سرمایه بیشتر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: عمکلرد بورس نیز تابعی از وضعیت اقتصاد کشور است و با توجه به رکود اقتصادی بطور طبیعی نمی توان انتظار داشت بورس رونق چندانی داشته باشد بنابراین باید برنامه ریزی ها به نحویی باشد که از رکود خارج شد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: متناسب شدن نرخ سود بانکی با تورم و کاهش نرخ سود در رونق بازار سرمایه موثر بوده، البته نکته قابل تامل این است که در صورت عدم برنامه ریزی جامع اقتصادی این امکان دارد نقدینگی ها به بازار سوداگری مسکن و ارز و طلا سوق داده شود.  

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:تیم اقتصادی دولت دوازدهم با هماهنگی، برنامه منسجم اقتصادی و فراگیر برای اقتصاد داشته باشد تا بازارهای مختلف رشد متوازن و پایدار داشته باشند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا