خروج بازار فولاد از شرایط بحرانی

خروج بازار فولاد از شرایط بحرانی

دنیای معدن - مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان ازبهبود فضای بازار و خروج از شرایط بحرانی خبر داد

سیدحسین احمدی افزود: با وجود این ، هنوز تقاضای پایدار برای محصولات فولادی ایجاد نشده است و امیدواریم دولت دوازدهم، به ویژه با برنامه ریزی در بحث ساخت و ساز ها، به مرتفع شدن مشکلات صنعت کشور کمک کند.

او گفت:مشکل اصلی فولاد کشور نبود توازن در زنجیره تولید و پراکندگی طرح های فولادسازی در کشور است که باعث شده واحدهای مختلف نتوانند از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنند و برای حل این مشکل باید بخش های معدنی و صنایع با یکدیگر هماهنگ شوند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با اشاره به این که تامین هزینه های مالی یکی دیگر از مشکلات بزرگ صنایع فولادی است افزود: فولاد با وجود همه آورده هایی که برای توسعه منطقه ای دارد، با مشکل تامین سرمایه مواجه است.

احمدی با بیان این که تسهیلات کوتاه مدت و با بهره بالا، پاسخ گوی نیاز صنایع نیست، گفت: امیدواریم دولت دوازدهم با سیاست های مالی و ساماندهی نرخ تسهیلات، به حل مشکل سرمایه گذاری در صنایع بزرگ از جمله فولاد کمک کند.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: پیش از اجرای طرح های آهن اسفنجی، در بسیاری از نقاط کشور و از جمله در فولاد خراسان، تولید فولاد خام بر ضایعات آهنی و «قراضه» متکی بود، اما امروز کاهش مصرف قراضه و تامین آهن اسفنجی باعث افت شدیدکیفیت ونابسامانی قیمت گذاری شود.

احمدی گفت:نبود نظام صنفی معین، نبود نظارت و مدیریت بر کیفیت قراضه و نبودامکان استفاده از تسهیلات ویژه مدیریت پسماند برای بهبود کیفیت این بخش، از مشکلاتی است که بایدبرای حل آن برنامه ریزی شود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا