پیامد‌حضور شرکت‌بازرگانی‌پتروشیمی در بورس‌کالا

پیامد‌حضور شرکت‌بازرگانی‌پتروشیمی در بورس‌کالا

در ۱۹ آبان ماه سال جاری، اطلاعیه‌ای در سایت شرکت بازرگانی پتروشیمی قرار گرفت که حاکی از آن بود که این شرکت با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان صنعت، معدن وتجارت، امکان خرید محصولات در بورس کالا را برای متقاضیان فراهم کرده است.

در ۱۹ آبان ماه سال جاری، اطلاعیه‌ای در سایت شرکت بازرگانی پتروشیمی قرار گرفت که حاکی از آن بود که این شرکت با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان صنعت، معدن وتجارت، امکان خرید محصولات در بورس کالا را برای متقاضیان فراهم کرده است. در این رابط امین شکرریز، مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری سهم آشنا در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز گفت: با توجه به موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص خرید از طریق بورس کالا توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی به نظر می‌رسد این موضوع نشانه خوبی در خصوص موافقت این وزارت خانه به حضور محصولات پتروشیمی در بورس کالاست. همچنین با توجه به دانش و تخصص چندین ساله شرکت بازرگانی پتروشیمی در معاملات، با حضور این شرکت بازرگانی به عنوان یکی از فعالان می‌توان از این تخصص و دانش جهت هر چه بهره‌ور‌تر شدن بازار استفاده کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، وی ادامه داد:مورد بعدی که قابل توجه بوده با توجه به توانایی‌ها و قدرت مالی شرکت بازرگانی پتروشیمی می‌توان درصدد حل برخی از مشکلات صنایع پایین دستی در ارتباط با تامین مالی جهت خرید محصولات متقاضیان از طریق بورس کالا مفید و موثر واقع شود. از مواردی که در بورس‌ها دارای اهمیت بوده کشف نرخ است که در حال حاضر کشف نرخ برخی از محصولات به گونه‌ای بوده که تقاضاهای خرد در کنار تقاضاهای عمده قرار گرفته که این سبب شد تا کشف نرخ مخدوش شود که با حضور چنین شرکت‌هایی که امکان تجمیع تقاضاهای خرد را به‌وجود می‌آورند می‌توان این دغدغه را نیز برطرف کرد. همچنین به دلیل ظرفیت کم برخی از متقاضیان، به تنهایی قادر به خرید از طریق بورس کالا کرده و با تجمیع تقاضای آنها توسط یک نهاد امر نیز موثر می‌شود.

شکرریز تصریح کرد: با وجود برخی از ابزارهای نوین مالی در حوزه بورس کالا مانند صندوق‌های کالایی، راه اندازی این ابزار‌ها نیازمند به رکن‌های تخصصی همچون بازارگردان، متعهد پذیره‌نویسی و ضامن بوده که این شرکت‌ها با توجه به جایگاهی که دارند می‌توانند نقش به‌سزایی در این حوزه داشته باشد. البته حضور این چنین شرکت‌هایی در بورس کالا بدون دغدغه نبوده و درباره یکی از دغدغه‌های با اهمیت آن، می‌توان به جذب تمام تقاضا‌ها از طریق یک شرکت و امکان به‌وجود آمدن انحصار در خرید اشاره کرد که همین سبب می‌شود کشف نرخ محولات مخدوش شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا