معاون گمرک ایران خبر داد

اجرای سامانه جامع امور گمرکی در 95درصد گمرکات کشور

اجرای سامانه جامع امور گمرکی در 95درصد گمرکات کشور

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از اجرای سامانه جامع امور گمرکی در 95 درصد گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در یزد، فرود عسگری در آیین تکریم و معارفه مدیرکل گمرک استان یزد، گفت: گمرک سازمانی بسیار پیچیده است که با 48 قانون مختلف در تجارت خارجی و 30سازمان به صورت مستقیم درگیر است.

وی با اشاره به عضویت و ارتباط این مجموعه با 15کنوانسیون بین المللی افزود: در حوزه واردات هم 24نوع عوارض از واردات و 63 نوع معافیت داریم ؛ معافیت هایی که در هیچ جای دنیا تا این حد وجود ندارد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تصریح کرد: این مشکلات و درگیری ها از یک سو و توقع بخش های خصوصی در سرعت بخشی به کارها نیازمند مجموعه سرمایه نیروی انسانی کاردان و یک سیستم جامع نرم افزاری بود از این رو سامانه جامع امور گمرکی طراحی شد.

عسگری ادامه داد: این سامانه در حال حاضر در حال پیگیری است به گونه ای که کل تجارت خارجی کشور در این سامانه و با مدیریت گمرک در این سیستم ثبت شده و از طریق آن انجام می شود.

وی اظهارنامه از راه دور را یکی از نرم افزارهای این سیستم معرفی کرد و افزود: این سامانه در 95 درصد از گمرک های کشور در حال انجام است و در مجموع سامانه جامع امور گمرکی به یک طرح مهم در کشور تبدیل شده و در استان یزد نیز به خوبی در حال کار است.

معاون گمرک کشور همچنین با اشاره به حضور 5 ساله خود به عنوان مدیرکل گمرک استان یزد گفت: گمرک این استان با وجود نیروهای پاک و صدیق و فعالیت های چشمگیر چند سال اخیر به عنوان برند در کشور شناخته می شود.

سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: گمرک مرکزی حساس با نقش موثر که در ارتباط با پیشگیری از قاچاق و مشورت در حوزه تعرفه ها فعالیت های خوبی دارد و اگر بر ورود کالاهای کم ارزش نظارت نکند نه تنها تولیدکنندگان بلکه بازار کشور نیز آسیب می بیند.

وی افزود: از این رو مدیریت قوی با همکارانی شایسته و پابه کار می طلبد که خوشبختانه گمرک استان یزد در این دو بخش قوی است و اگر چنین نبود فساد رخنه می کرد.

وی یادآور شد: یزدی بودن یک برند در ایران و جهان است و یزدی ها مقبولیت داخلی و جهانی دارند بنابراین در گمرک قوی است.

استاندار یزد با اشاره به توانایی و تجربه های مدیر جدید گمرک استان گفت: امیدوارم این جابجایی ها یک قدم در مسیر پیشرفت کشور و استان باشد و با تعامل و همکاری و همدلی این موفقیت ها هر روز بیشتر شود.

در این آیین از خدمات هشت ساله "سید اصغر چاووشی زاده" قدردانی و "حسن یاسری" به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان یزد معرفی شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا