ادامه سقوط آزاد دلار در بازار جهانی

ادامه سقوط آزاد دلار در بازار جهانی

دلار بار دیگر در برابر ارزهای اصلی جهان رنگ باخت؛ در حالی که یورو ۲ دهم درصد روند رو به رشد داشته است.

 

به نقل از رویترز، ارزش دلار آمریکا در ساعات اولیه بازار معاملات جهانی ارز بار دیگر در برابر ۶ سبد اصلی جهانی ارز روند نزولی به خود گرفت و همچنان پایین ترین روند  نزولی خود در ۱۳ ماه اخیر را تجربه می کند. 
این در حالی است که دلار آمریکا در آخرین ساعات معاملات روز گذشته به دلیل پیش بینی از رشد مثبت اقتصاد آمریکا در سه ماه دوم سال جاری میلادی، ۲ دهم درصد از افت ارزش خود را جبران کرده بود. 
در همین حال شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی جهان به ۹۳.۸۲۶ واحد کاهش پیدا کرد و همچنان به دلیل تصمیم «فدرال رزرو» آمریکا مبنی بر عدم عجله در بالا بردن نرخ بهره بانکی تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی، در پایین ترین سطح یکسال اخیر خود قرار گرفته است. 
البته کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه دوم سال جاری میلادی در حدود ۲.۶ درصد باشد که این رقم برای سه ماه اول ۱.۴ درصد ثبت شده است.
از سویی دیگر بهبود شرایط اقتصادی آمریکا، بدون تردید می تواند به سقوط آزاد دلار پایان دهد و این ارز جهانی پیشگام را به روزهای خوش خود برگرداند. 
همچنین ارزش یورو از ابتدای سال جاری میلادی در مقابل دلار به دلیل تغییر سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و اجرای محرک اقتصادی، تقریبا ۱۱ درصد روند صعودی به خود گرفته است.
بر همین اساس، در هفته جاری میلادی، هر یورو ۲ دهم درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است. بر پایه این گزارش، هر پوند انگلیس در برابر دلار در آخرین ساعات معاملات دیروز با ۴ دهم درصد کاهش به ازای ۱.۳۰۶۵ دلار معامله شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا