قائم‌مقام وزیر نیرو به ایسنا خبر داد

پرداخت بدهی پیمانکاران صنعت برق با اسناد خزانه اسلامی

پرداخت بدهی پیمانکاران صنعت برق با اسناد خزانه اسلامی

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در صدد است بخشی از مطالبات پیمانکارن را از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت کند.

به‌گزارش خبرنگار ایسنا، ستار محمودی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر وضعیت پرداخت بدهی های وزارت نیرو به بخش خصوصی اظهار کرد: در حال حاضر موافقت اولیه برای اخذ یک هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی دریافت شده ولی وزارت نیرو تلاش دارد تا این مبلغ را به 2 هزار میلیارد تومان افزایش دهد تا ضمن پرداخت بخشی از بدهی پیمانکاران بتواند به تحرک صنعت نیز کمک کند.

وی در خصوص افزایش تمایل شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران بخصوص صنایع نیروگاهی گفت: بعد از شرایط جدید که با پیشرفت برجام مهیا شده، در عرصه صنعت آب و برق متقاضیان زیادی از کشورهای اروپایی و آسیایی اظهار تمایل می‌کنند تا به سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی مبادرت داشته باشند.

محمودی ادامه داد: چون طرف مقابل متقاضیان خارجی، بخش خصوصی است و بخش دولتی فقط ناظر، کمک کننده به بازار کار و تسهیل کننده و گره گشا است، متقاضیان خارجی در حال یافتن شریک‌های خود هستند و در حال حاضر در حال مذاکره هستند که به محض دستیابی به توافق و انعقاد قرارداد، همکاری‌های مشترک آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت احداث نیروگاه‌ها با نیروگاه‌های تجدیدپذیر است، افزود: این نیروگاه‌ها فناوری خاص خود را دارند و ایجاد این نیروگاه‌ها با فناوری‌های برتر اروپا برای ما جذاب‌تر است.

قائم‌مقام وزیر نیرو در خصوص مکان احداث نیروگاه‌ها گفت: وجود نیروگاه‌ها در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان و مناطقی که قطب تولید هستند و می‌تواند پاسخگوی ضرورت‌های بازار و محرومیت های منطقه باشد مانند آذربایجان شرقی و همچنین در جاهایی که نیاز صنعت و تولید است و از سویی نیز، موقعیت جغرافیایی منطقه، محل احداث نیروگاه‌ها را مشخص می‌کند.

وی در خصوص اینکه بارش‌های اخیر نگرانی تامین آب در سال آبی جاری را برطرف کرده یا همچنان وضعیت بحرانی وجود دارد، گفت: بارش‌های اخیر نسبت به سال گذشته و نسبت به 46 سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

محمودی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هنوز دو ماه از سال آبی جدید نگذشته معدل آب در 12 ماه آینده بخصوص فصل زمستان سرنوشت ساز خواهد بود، ولی در دو ماه گذشته وضعیت نسبت به سال‌های قبل امیدوار کننده بوده است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه سازمان هواشناسی زمستان و پاییز نرمالی را پیش‌بینی کرده و این روند باید ادامه داشته باشد، افزود: ما در سال‌های اخیر به صورت بی‌محابا از منابع آبی استفاده کرده‌ایم و منابع آب زیر زمینی وضعیت بحرانی دارند که اگر بارش‌ها به همین صورت در سال های آینده نیز ادامه یابد، سال‌ها طول خواهد کشید تا منابع زیرزمینی به حال اولیه باز گردند.

وی تصریح کرد: منابع آبی موجود و بارش‌ها کمک خوبی برای مراتع، مناطق جنگلی و حیات محیط زیست خواهد بود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا