در شهرستان ماهشهر اتفاق افتاده است؛

۱۵ کارگر فولاد خوزستان در بندر امام خمینی تعدیل شدند

۱۵ کارگر فولاد خوزستان در بندر امام خمینی تعدیل شدند

گروه صنایع معدنی >فولاد - منابع خبری از تعدیل دستکم ۱۵ کارگر با سابقه کارخانه فولاد خوزستان در بندر امام خمینی با اتمام قرارداد کار خبر می‌دهند.

به گزارش ماین نیوز، منابع کارگری در بندر امام خمینی می‌گویند: اخیرا نزدیک به ۱۵ کارگر شاغل در یکی از مجموعه‌های کارخانه «فولاد خوزستان» که در اسکله بندر امام خمینی قرار دارد، به دلیل اتمام قراردادهای کار خود تعدیل شده‌اند.

برپایه این اطلاعات، کارفرمای این کارگران در راستای کاهش هزینه‌های خود از ابتدای مرداد ماه از تمدید قراردادهای کارگران خودداری و آنها را به بیمه بیکاری معرفی کرده است.

کارگران مذکور بین ۶ تا ۲۴ سال سابقه کار دارند و از قرار معلوم پس از بیکار شدن اجتماعاتی را مقابل فرمانداری ماهشهر برپا کرده‌اند.

آنها که خواهان بازگشت به کار خود هستند، می‌گویند: با این سابقه شغلی، دیگر شانسی برای یافتن شغل مجددی که بتواند تامین‌کننده هزینه‌های خانواده باشد، نداریم.

به نقل از منابع گفته می‌شود؛ هنوز ۹ کارگر دیگر در این قسمت از کارخانه فولاد خوزستان مشغول کارند اما تعدیل‌های اخیر باعث شده تا نگران امنیت شغلی خود باشند.

در خصوص علت این اخراج گفته می‌شود کارگران موردنظر در قسمتی از اسکله بندر امام خمینی برای تخلیه سنگ آهن وارداتی اختصاص داشت، اشتغال داشتند اما پس از آنکه مدیریت کارخانه فولاد خوزستان تصمیم گرفت تا سنگ آهن مورد نیاز خود را از بازارهای داخلی تهیه کند، حضور آنها غیرضروری تشخیص داده شده است.

از قرار معلوم اخراج این کارگران که تا پیش از این به عنوان جوشکار، بنا، انباردار و تنظیفات مشغول به کار بودند، واکنش «علی گلمردای» نماینده شهرستان ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشته است.

گلمرادی در این خصوص  گفته است: شرکت فولاد باید این کارگران را به کار برگرداند تا خانواده‌های آنها با مشکلات معیشتی مواجه نشوند.

به گفته وی، چنانچه تغییر رویکرد فولاد در حمل سنگ‌آهن از اسکله امام خمینی بخواهد باعث به خطر افتادن موقعیت شغلی کارگرانی شود که سالها در این مجموعه فعال بوده‌اند، مسئله به صحن مجلس کشانده خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا