دبیر خانه کارگر کرمان:

کارگران معدن امین یار فاریاب صبر زیادی به خرج داده‌ند

کارگران معدن امین یار فاریاب صبر زیادی به خرج داده‌ند

گروه معادن - دبیر خانه کارگر کرمان می‌گوید کارگران معدن فاریاب مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و باید آنها را به صورت کامل دریافت کنند. کارفرما نیز در پایان این اعتراض‌ها اعلام کرد قسمتی از مطالبات کارگران پرداخت شده است.

به گزارش ماین نیوز، «عباس کاربخش» دبیر خانه کارگر کرمان اظهار داشت: حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این معدن تاکنون صبر زیادی در خصوص پرداخت نشدن مطالبات خود به خرج داده‌اند و عمیقا احساس می‌کنند که از صبر آنها بهره‌برداری شده است.

کاربخش افزود: کارگران معدن امین یار فاریاب در اعتراض به این مسئله روز شنبه تجمع صنفی برگزار کرده بودند اما باید گفت که آنها بسیار متین هستند و وقتی اعتراض می‌کنند حتما کارد به استخوانشان رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگران معدن امین یارفاریاب از گذشته مشکلاتی در پرداخت دستمزدهایشان داشته‌اند، تصریح کرد: از این رو پرداخت نشدن مطالبات مزدی آنها خبر تعجب برانگیزی نیست و تازگی هم ندارد و کارفرما باید در این خصوص پاسخگو باشد.

شنبه هفته گذشته ۲۸ مرداد رسانه‌ها با انتشار خبری در خصوص تجمع کارگران معدن امین یار فاریاب در محل کار اعلام داشتند که حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این معدن ۶ ماه مطالبات مزدی دارند.

مطابق این گزارش‌ها کارگران معدن فاریاب گفته‌اند که کارفرما به مسئولان فرمانداری تعهد داده است مطالبات آنها را روز (یکشنبه/۲۹ مرداد) پرداخت کنند با این حال در این خصوص "خلف وعده" صورت گرفت.

کارگران معدن سنگ کرومیت فاریاب اسفند ماه سال گذشته نیز یک تجمع صنفی برگزار کرده بودند که با وساطت فرماندار بر سر کار خود بازگشتند.

در عین حال یک نفر از مقام‌های مسئول در معدن فاریاب در رابطه با پرداخت مطالبات کارگران و بازگشت آنها به سرکار پس از تجمع روز شنبه گفت: کارگران بدون هیچ تنشی از روز یکشنبه سر کار خود بازگشتند و دو ماه از مطالبات آنها که مربوط به فرودین و اردیبهشت ماه سال جاری می‌شود، پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین چنه هفته پیش مبلغ ۵۰۰ هزار توام به هر کارگر به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است و الباقی مطالبات نیز پرداخت می‌شود و به کارگران اطمینان داده‌ایم که از این بایت جای نگرانی نیست.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا