گزارش روز؛

بازگشایی های موفق گروه های پر پتانسیل فلزی و معدنی

بازگشایی های موفق گروه های پر پتانسیل فلزی و معدنی

در گروه آی تی نماد رکیش پرتقاضا، مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند، طبق انتظار نیز شاهد عرضه صف خرید نماد پرداخت و معاملات پرحجم آن بودیم اما با توجه به ارزش بازار این شرکت پرپتانسیل نسبت به هم گروهی ها به نظر می رسد در میان مدت و بلند مدت و پس از استراحت و اصلاحی کوتاه و جابجایی سهامداران همچنان روندی صعودی را طی کند.

 

 

ادامه رشد فلزات پایه در بازارهای جهانی، عامل تقاضای بالای مجدد گروه فلزی و معدنی در بازار امروز بود موضوعی که در کنار شرایط مساعد تکنیکی و بنیادی، گروه های مذکور را با روند صعودی مستمر مواجه کرده به طوریکه اکثرا معاملاتی مثبت و نمادهای فرآور، فسرب، فاسمین، کروی و فملی صف خرید را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در اواسط بازار با بازگشایی های مثبت و موفق گروه فلزی و معدنی مواجه شدیم به طوریکه نماد ارزنده فخوز پس از اعلام تعدیل پیش بینی درآمد، توضیحات مربوطه و پوشش 43 درصدی طی دوره سه ماهه با رشد حدود 12 درصدی، نمادهای کبافق، فزرین و فولاژ پس از برگزاری مجامع عادی سالانه با تقسیم سود نقدی به ترتیب 310 ، 800 و 110 ریالی با رشد حدود 5، 15 و 8 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند.

در گروه های شیمیایی و روانکارها که دادوستدهایی اکثرا متعادل و منفی داشتند، بازگشایی نماد پاکشو پس از برگزاری مجمع سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 1350 ریالی (معادل 97 درصد) با رشد حدود 27 درصدی چشم نوازی می کرد این در حالی بود که با توجه به رشد چشمگیر کوتاه مدتی سهم از ریسک بالایی برخوردار است و احتمالا در کوتاه مدت شاهد اصلاح و استراحت نماد مذکور باشیم همچنین صف خرید نماد شفارس و معاملات مثبت نمادهای ونفت، شتوکا، شیراز، شسپا، زاگرس و بازگشایی نمادهای شبهرن و شفن پس از برگزاری مجامع عادی سالانه با تقسیم سود به ترتیب 1750 و 2750 ریالی و رشد حدود 8 و 13 درصدی قابل توجه بود.

در گروه متعادل و منفی لیزینگی که تنها نماد وایران مثبت دنبال شد، نماد ولغدر پس از اعلام تعدیل پیش بینی درآمد (11 درصد تعدیل مثبت همراه با 122 درصد افزایش سود خالص نسبت به دوره مشابه سال گذشته) با افت حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. سرمایه گذاری مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را با ۴۱۹ رای موافق و ۳ رای مخالف تصویب کرد. طرح جامع تحریم‌های ایران باید اکنون به مجلس سنای آمریکا رفته و پس از تصویب شدن، رئیس جمهور آمریکا نیز باید آن را امضا کند.

در گروه خودرویی شاهد معاملاتی منفی بودیم به طوریکه نمادهای خچرخش، خودرو، خکمک، خمحرکه، خمحور، ختراک، خشرق و خمهر با فشار فروش، افت قیمتی و صف فروش مواجه بودند در این بین بازگشایی نماد خکار پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 12 ریالی با رشد حدود 3 درصدی و بازگشایی مثبت نماد خلنت پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی با رشد چشمگیر حدود 11 درصدی و در ادامه تشکیل صف خرید آن قابل توجه بود. در گروه حمل و نقل که اکثرا منفی دنبال شدند، نماد حتاید با فشار عرضه های بیشتری مواجه و صف فروش را تجربه کرد. محسن خدابخش رئیس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در خصوص آغاز به کار صندوق تثبیت بازار سرمایه اظهار داشت: سرمایه این صندوق طبق قانون، یک میلیارد تومان بوده که توسط دولت تامین شده و قرار است منابع آن از طریق تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی و کاهش کارمزد سازمان بورس و سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام تامین شود.

در گروه آی تی نماد رکیش پرتقاضا، مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند، طبق انتظار نیز شاهد عرضه صف خرید نماد پرداخت و معاملات پرحجم آن بودیم اما با توجه به ارزش بازار این شرکت پرپتانسیل نسبت به هم گروهی ها به نظر می رسد در میان مدت و بلند مدت و پس از استراحت و اصلاحی کوتاه و جابجایی سهامداران همچنان روندی صعودی را طی کند. در آنسو گروه موسوم به یوتیلیتی با دادوستدهای متعادل و منفی مواجه شدند، در این بین معاملات مثبت و صف خرید نماد ارزنده بمپنا چشم نوازی می کند. نماد دلقما پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 200 ریالی و فوق العاده تصویب افزایش سرمایه با رشد حدود 7 درصدی و در ادامه صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا