گزارش روز؛

اصلاح و استراحت های منطقی

اصلاح و استراحت های منطقی

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی اکثرا متعادل و مثبت در جریان بود، دادوستدهای پرتقاضا و مثبت تر نمادهای فنوال، فسرب، کگل، فباهنر، فروس و کروی را نظاره گر شدیم به طوریکه نمادهای کروی، فنوال و فباهنر صف خرید را نیز تجربه کردند.

 

طی دادوستدهای امروز اکثر گروه ها از جمله گروه های سیمانی و آی تی شروعی منفی داشتند که در اواخر بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند و متعادل تر به کار خود پایان دادند، نحوه معاملاتی که اصلاح و استراحت هایی منطقی را بعد از رشد های سریع و کوتاه مدت نمایان می سازد و می تواند روند صعودی مستمر بازار را درپی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا با معاملاتی منفی مواجه بودند به طوریکه نمادهای سرود، سیلام، سمازن، سرود، سخزر، سهگمت، سدشت و ثاباد صف فروش شدند در این بین ادامه صف خرید نمادهای ثشاهد، وآذر، سقاین و  ثامان و معاملات مثبت نمادهای ثفارس، سبجنو، ساروم، سبجنو، ثازن و ثباغ قابل توجه بود اما در اواخر بازار افزایش تقاضا در گروه ساختمانی محسوس بود و موجب نمایان شدن نوسانات مثبت آنها شد. رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در تیرماه سال جاری ۱۶ هزار و ۱۵۶ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۶ درصد کاهش یافته است.

درگروه های فلزی و معدنی که معاملاتی اکثرا متعادل و مثبت در جریان بود، دادوستدهای پرتقاضا و مثبت تر نمادهای فنوال، فسرب، کگل، فباهنر، فروس و کروی را نظاره گر شدیم به طوریکه نمادهای کروی، فنوال و فباهنر صف خرید را نیز تجربه کردند همچنین نماد فملی پس از برگزاری مجامع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 350 ریال با رشد حدود 13 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

درگروه خودرویی که اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی در جریان بود، قطعه سازها از اقبال بیشتری برخورددار بودند به طوریکه نماد خکمک و خرینگ صف خرید شدند و نمادهای خموتور، خچرخش، خمحرکه و خزر با معاملاتی مثبت مواجه شدند همچنین نمادهای خودرو، متعادل و نمادهای خپارس و خزامیا با رشد حدود 1.5 درصدی پس از برگزاری مجامع سالیانه صاحبان سهام مورد بازگشایی قرار گرفتند. مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا دیزل از برنامه ریزی برای ارتقای داخلی سازی کامیون های ولوو مونتاژی این شرکت به 50 درصد تا پایان سال 1397 خبر داد.

گروه حمل و نقل نیز با معاملاتی منفی مواجه بودند تا جایی که نماد حتاید صف فروش و نمادهای توریل، حفارس و حپارسا تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند همچنین نماد حفارس جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد. قرارداد تأمین مالی پروژه برقی‌کردن راه‌آهن تهران، مشهد به ارزش مالی ۱.۵ میلیارد دلار، امروز با حضور قائم‌ مقام اگزیم‌ بانک چین، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تضمین کننده فاینانس امضا شد. نماد ولیز درگروه متعادل و منفی لیزینگی همچنان با معاملاتی مثبت دنبال شد در آنسو و در گروه متعادل سرمایه گذاری نماد وبیمه صف فروش شد و نماد وتوصا با جهش قیمتی، صف خرید پرحجمی را تجربه کرد همچنین صندوق تثبیت بازار سرمایه مجوز فعالیت گرفت. صندوق تثبیت بازار سرمایه مجاز است از تاریخ صدور این مجوز (4 تیر 96)، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و در چارچوب اساسنامه مصوب خود به عنوان نهاد مالی در بازار سرمایه فعالیت کند.

گروه های شیمیایی و روانکارها اکثرا با دادوستدهای منفی مواجه بودند تا جایی که نمادهای شپدیس و شفارس صف فروش و نمادهای ونفت، کرماشا و شپلی تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند در این میان معاملات مثبت نمادهای شپاس، خراسان، شکلر و شنفت قابل توجه بود.

گروه یوتیلیتی اکثرا متعادل و مثبت سپری شدند در این بین نماد بمپنا با افزایش تقاضا به صف خرید رسید اما در آنسو و در گروه ماشین آلات معاملاتی اکثرا منفی را شاهد شدیم تا جایی که نمادهای تکشا و لابسا صف فروش را تجربه می کنند.

در گروه غذایی نماد غسالم پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 200 ریالی با رشد بسیار چشمگیر حدود 70 درصدی و در ادامه صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت تا کام سهامداران را بیش از پیش شیرین نماید این در حالی است که به جز نمادهای غچین، غمارگ و غمهرا که مثبت دنبال شدند، سایر هم گروهی ها با معاملاتی متعادل به کار خود پایان دادند.

اکثرا  نمادهای گروه آی تی منفی بودند (تا جای که نمادهای آپ و مداران صف فروش شدند) همچنین با افزایش عرضه ها و کم شدن حجم صف خرید نماد تازه وارد پرداخت مواجه شدیم این در حالی بود که نماد مذکور قبل از شروع بازار با صف خرید پرحجم حدود 800 میلیون سهمی مواجه بود که از تقاضای خرید بالای این سهم حکایت داشت. نماد مرقام در همان شروع بازار به دلیل اعلام پوشش بسیار ضعیف و ابهام درارائه اطلاعات، متوقف شد و در اواخر بازار نماد رکیش با افزایش تقاضا صف خرید شد. مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت گفت: ۱۰ درصد سهام این شرکت قرار است شناور شود اما ممکن است سهامدار تصمیم بگیرد که درصدی را نیز به صورت بلوکی عرضه کند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای کگل، فولاد و فملی با رشد حدود 248 واحدی به ارتفاع 81،181  رسید که در این بین نمادهای شپدیس و آپ بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا