در دومین روز مرداد ثبت شد؛

تداوم سبزپوشی شاخص بورس

تداوم سبزپوشی شاخص بورس

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ذغال سنگ نگین طبس، ایران یاساتایر و رابر، سیمان کرمان، تراکتورسازی ایران، سیمان ارومیه و به پرداخت ملت بود.

 

در داد و ستدهای روز دوشنبه بورس تهران سهامداران بیش از 558 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز بورس تهران بیش از 558 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی در بازار دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از یک هزار و 990 میلیارد ریال بود و در 52 هزار نوبت معاملاتی ثبت شد.

همچنین امروز همه شاخص های بورسی به جز شاخص بازار دوم صعودی بودند. شاخص کل امروز 70 واحد بالا رفت و به عدد 80 هزار و 933 رسید. شاخص بازار اول نیز 82 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم 26 واحد افت کرد.

نمادهای گل گهر، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، به پرداخت ملت و مخابرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو نماد پتروشیمی پردیس و ایران ترانسفو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

امروز گروه های فلزات اساسی، رایانه و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای ذغال سنگ نگین طبس، ایران یاساتایر و رابر، سیمان کرمان، تراکتورسازی ایران، سیمان ارومیه و به پرداخت ملت بود.

در مقابل نمادهای پتروشیمی پردیس، سیمان سفید نی ریز، گروه صنعتی بوتان، لاستیکی سهند، شهد، عمران و توسعه فارس و شهد ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام به پرداخت ملت، اوراق مشارکت شهرداری سبزاوار، واحدهای صندوق امین یکم، سهام مس شهید باهنر، واحدهای صندوق کیان، پارند پایدار سپهر و سهام نیرو محرکه بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، سهام پتروشیمی پردیس، حق تقدم سایپا شیشه، سهام سیمان اصفهان، سیمان مازندران، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 99 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مرابحه سایپا با معامله 600میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا