مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان:

5 گروه برتر بازار برای سرمایه گذاری / چشم انداز بازار در مرداد ماه

5 گروه برتر بازار برای سرمایه گذاری / چشم انداز بازار در مرداد ماه

صنعت خودرو با ثبت نام و پیش فروش هایی که انجام می دهد هزینه های مالی را کاهش داده و گزارش های تولید و فروش این گروه ها نیز حاکی از خبرهای مثبتی است.

گروه های فلزی ، پالایشی ها ، خودرویی ها، حمل و نقل و آی تی در گزارش های دوره ای شرایط خوبی داشتند و چشم انداز مثبتی را برای سرمایه گذاری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از عصر مالی، عظیم ثابت، مدیر عملیات بازارگردانی تامین سرمایه آرمان در در خصوص دلایل رشد بازار سرمایه با اشاره به گزارش های مثبت سه ماهه شرکت ها گفت: رشد قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی یکی از مهمترین دلایل رشد بازار در این مدت است.

این کارشناس بازار سرمایه به رشد قیمت فولاد، مس، روی و سرب در بازارهای جهانی اشاره کرد و ادامه داد: این افزایش قیمت ها منجر به رشد قیمت فروش و افزایش حاشیه سود شرکت های این گروه شده است.

وی همچنین با اشاره به گزارش های مطلوب گروه پالایشی ها گفت: این صنعت نیز شاهد گزارش های 12 ماهه با تعدیل های مثبت خیره کننده بود که بازار را متاثر کرد.

ثابت با تاکید بر اینکه صنعت پالایشی یکی از صنایع بزرگ و تاثیر گذار بازار است، گفت: هرچند قیمت گذاری این صنعت دولتی است اما عملکرد مثبت این گروه در گزارش های 12 ماهه در رشد بازار سرمایه تاثیر گذار بود.

وی با اشاره به صنعت خوردو ادامه داد: صنعت خودرو با ثبت نام و پیش فروش هایی که انجام می دهد هزینه های مالی را کاهش داده و گزارش های تولید و فروش این گروه ها نیز حاکی از خبرهای مثبتی است.

وی به بهبود عملکرد صنایع حمل و نقل و آی تی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این گروه ها رشد خوبی داشتند و در گزارش های دوره ای 3 ماهه بازار شاهد رشد سودآوری و بهبود شرایط در این گروه ها بود.

ثابت با تاکید بر لزوم کاهش نرخ سود بانکی گفت: سرمایه گذار برای ورود به هر بازاری نرخ ها را بررسی می کند ، در حال حاضر نرخ بازده بازار بدون ریسک بالا و در محدوده های 22 تا 23 درصد است ، در این شرایط سرمایه گذار بازار سهام با ریسک و p/e حدود 6.6 مرتبه را انتخاب نمی کند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه پول هوشمند و ترسو است، تصریح کرد:این اواخر زمزمه هایی از کاهش نرخ سود مطرح شده که به طور قطع به نفع بازار سهام است. با کاهش نرخ سود بازار بدون ریسک کم کم نگاه ها به بازار سرمایه جلب می شود .

وی گفت: معمولا دولت ها در دوره دوم مسولیت خود بیشتر به بازار سرمایه توجه می کنند، بر همین اساس امید است دولت دوازدهم نیز با نگاه ویژه به بازار سرمایه رونق این بازار را رقم بزند.

ثابت با تاکید بر اینکه نشانه های بهبود شرایط در بازار سرمایه وجود دارد، تصریح کرد: تعیین تکلیف کابینه دولت در مرداد ماه و آغاز به کار دولت دوازدهم نیز یکی دیگر از مولفه های مهم و تاثیر گذار در بازار سرمایه است. به همین دلیل مرداد ماه برای بازار بسیار مهم است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا