عبده تبریزی:

پیش بینی عبده تبریزی از بازارهای سهام، مسکن و دلار/ حمایت از کارگزاران

پیش بینی عبده تبریزی از بازارهای سهام، مسکن و دلار/ حمایت از کارگزاران

نظام بانکی در این دوره به وضعیت دشواری رسیده، حتی مشکلات برخی بانک ها به نقدینگی هم محدود نمی شود که با تزریق پول توسط بانک مرکزی کارگشا شود. در برخی بانک ها نیز مشکل ساختاری یا پرداخت سودهایی که در توان نبوده وجود دارد.

عضو شورای عالی بورس با پیش بینی آینده بازارهای سهام، مسکن و دلار، از انحصار مجوز کارگزاری ها حمایت و اعلام کرد: 100 کارگزار فعلی برای 10 برابر بورس هم کافی است .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از بورس پرس، حسین عبده تبریزی درحاشیه افتتاحیه لیگ ستارگان بورس درپاسخ به این سوال مبنی بر وضعیت نظام بانکی دردولت یازدهم گفت: نظام بانکی در این دوره به وضعیت دشواری رسیده، حتی مشکلات برخی بانک ها به نقدینگی هم محدود نمی شود که با تزریق پول توسط بانک مرکزی کارگشا شود. در برخی بانک ها نیز مشکل ساختاری یا پرداخت سودهایی که در توان نبوده وجود دارد.

وی افزود:  بنابراین باید مجموعه ای از راه حل ها برای حل این مشکل که اقتصاد ایران و شخص رییس جمهور را برای دوره ای اذیت خواهد کرد، اندیشیده شود که زمانبر نیز است.

100 کارگزار فعلی برای 10 برابر بورس هم کافی است

 این مقام مسئول درمورد انحصار مجوز کارگزاری ها که به دعوایی بین شورای رقابت و سازمان بورس تبدیل شده گفت: اخذ مجوز جدید قطعا دارای ایراد است برای اینکه در هیچ کاری نباید سرقفلی را از بین برد. حضور100 کارگزاری موجود برای بازار معادل 10 برابر هم کفایت می کند. نمی توان مجوز افرادی راکه مشغول به کار هستند صفر کرد. این سرقفلی می تواند از نهادها حراست کرده و خطر فساد و نگرانی از نظارت را کاهش دهد.

اخذ مالیات از سود سپرده و حساب های کوتاه مدت

عبده تبریزی درخصوص اخذ مالیات از سود سپرده و حساب های کوتاه مدت سهامداری افزود: حرکت به سمت اخذ مالیات از این حوزه ها همانند بخش مسکن اتفاق خواهد افتاد ، به نظر می رسد عده زیادی از افراد مالیات بر سود مسکن رو در معاملات دست دوم تایید می کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است شخصی که دارایی را در بانک می گذرد کمترین ریسک را قبول کرده  بنابراین باید بیشترین نرخ مالیات رو بدهد، البته این اقدام شامل ارقام کوچک نشده و می توان معافیت هایی را  به عمده مردم که ارقام کوچکی دربانک ها سپرده گذاری کرده و مانده محدودی نگه می دارند، داد ولی بقیه افراد را مشمول مالیات کرد.

پیش بینی بازارهای سهام، مسکن و دلار

عبده تبریزی همچنین در پاسخ به دیگر سوال بورس پرس درباره زمان احتمالی کاهش نرخ ارز و پیش بینی بازارهای سهام، مسکن و دلار گفت: اگر اوضاع از کنترل خارج شده و تورم ایجاد شود دیگر نیازی به کاهش نرخ ارز نیست ،کشش بازارهای سهام، مسکن ودلارنیز به تورم بستگی دارد .اگر این کش مهار،کنترل نشود اولویت پرداختن به بازارها اول بر روی ارز،سپس کامودیتی ، سهام و بعد از همه اینها روی مسکن قرار می گیرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا