مدیرعامل شرکت بورس تهران:

لیگ ستارگان بورس، تمرین واقعی در عرصه عمل

لیگ ستارگان بورس، تمرین واقعی در عرصه عمل

لیگ ستارگان به عنوان یک اقدام بدیع و خلاقانه امکان ارتباط بیشتر میان دانشگاه و بازار سرمایه را فراهم می کند.


در حاشیه برگزاری لیگ ستارگان بازار بورس، سیدمهدی موسوی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان، با بیان اینکه برگزاری این مسابقه در حوزه اقتصادی کشور، ابتکاری خلاقانه است، گفت: این لیگ فضای علمی دانشگاه و بازار سرمایه را به یکدیگر نزدیک تر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، وی با بیان اینکه لیگ ستارگان انگیزه لازم برای حضور دانشجویان جوان در بازار سرمایه را ایجاد می کند، عنوان کرد: لیگ ستارگان آموزش جذاب نحوه کسب درآمد از طریق بازار سرمایه در گروه های دانشجویی است.

وی با اشاره به اینکه در زمان فعلی شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می کنند و ایجاد بستر های مناسب فعالیت این دست از شرکت ها یکی از وظایف جامعه دانشگاهی کشور است گفت: امید می رود این لیگ در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز تجربیات ارزنده ای برای دانشگاهیان به همراه داشته باشد.

در ادامه حسن قالیباف مدیرعامل شرکت بورس تهران با اظهار خرسندی از میزبانی این رویداد، گفت: با لیگ ستارگان اتفاق جدیدی در بازار رخ می دهد و این رخداد یک نمونه عینی پیوند میان صنعت و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه لیگ ستارگان به عنوان یک اقدام بدیع و خلاقانه امکان ارتباط بیشتر میان دانشگاه و بازار سرمایه را محقق می کند، خاطرنشان کرد: این لیگ توسعه بازار سرمایه را رقم می زند و همچنین توجه دانشگاهیان را به مسایل مالی و بازار سرمایه معطوف می کند.

به گفته حسن قالیباف، لیگ ستارگان یک تمرین واقعی در عرصه عمل است و پیامدهای مثبتی برای افراد دارای انگیزه به همراه دارد.  

دکتر حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس، ضمن بیان  اینکه چنین مسابقاتی در دنیا معمول است، ابراز امیدواری کرد: روند برگزاری این مسابقه با فراگیری مهارت های تخصصی همراه باشد.

وی ادامه داد: دانشگاهیان کشور، آینده بازار هستند و انتظار می رود مشارکت کنندگان در لیگ ستارگان بتوانند اخلاق در بازار سرمایه را آموخته و موجب تعمیق اقتصاد کشور شوند.

سعید اسلامی بیدگی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری نیز با بیان اینکه این مسابقات تنها به معنای ارتباط دانشگاه با بازار سرمایه نیست، گفت: بازار سرمایه و دانشگاه به تحرک نیاز دارد؛ در این فضا نیاز است تا استعدادهای خوب دانشگاهی شناسایی و به بازار معرفی شود و بسیاری از ایده های نو در خلال چنین فضاهایی ایجاد می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا