برای اولین بار در کشور انجام شد:

تولید ورقهای ساخت مخازن سوخت نیروگاه ماکو در فولاد مبارکه

تولید ورقهای ساخت مخازن سوخت نیروگاه ماکو در فولاد مبارکه

گروه صنایع معدنی >فولاد - کارشناسان و کارکنان خلاق فولاد مبـــارکه با دســـتیابی به دانـــــش فــنــــی تولـیــــــد ورقهای ASTM A283 GR.C(GOC) موفق شدند، ورق‌های موردنیاز ساخت مخازن سوخت نیروگاه ماکو را تأمین کنند.

به گزارش ماین نیوز، غلامرضا جوانمردی، مدیر متالورژی و روشهای تولید، با اعلام این خبر افزود: با درخواست شرکت گلبرق ارومیه از شرکت فولاد مبارکه برای تأمین ورق‌های با گرید مذکور، واحد متالورژی و روشهای تولید با همکاری تلاشگران خطوط تولید، با طراحی آنالیز شیمیایی مناسب در کاهش میزان کربن، کاهش میزان گوگرد، فسفر، کنترل ناخالصی‌های فولاد و همچنین کنترل دقیق دماهای نورد گرم، موفق به تولید این نوع ورق با ریزساختار مناسب و دستیابی به انعطاف پذیری فولاد شد.

وی افزود: این نوع گرید با خواص مکانیکی ویژه، مخصوصا تست ضربه در دمای منفی ۱۶ درجه سانتیگراد، باضخامتهای ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ و ۱۵ و عرض ۱۸۰۰ و طول ۱۲۰۰۰ میلیمتر، با سفارش این شرکت و به میزان ۶۰۰ تن ورق گرم برای ساخت مخازن نیروگاههای ماکو استفاده شد.

مدیر متالورژی و روشهای تولید، در پایان از همکاری کارکنان ناحیه فولادسازی، نورد گرم و کسانی که در به ثمر رسیدن این موفقیت با این واحد همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

بنابراین گزارش، پاشاپور مدیرعامل شرکت گلبرق ارومیه نیز در این خصوص، با ارسال نامه ای از مساعدتهای مدیریت شرکت فولاد مبارکه در اجرای این پروژۀ مشترک تشکر کرد و با بیان اینکه بومی سازی این نوع محصول، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی از خروج ارز نیز جلوگیری میکند، گفت: با استفاده از محصول تولید شده در فولاد مبارکه در مراحل ساخت مخازن نیروگاه ماکو، ویژگی های مهمی از قبیل جوش پذیری عالی و فرم دهی مناسب با موفقیت انجام شد که نشان دهندۀ کیفیت بالای ورق‌های تولیدی این شرکت است.

وی در خاتمه کسب این موفقیت را مایۀ مباهات صنعت کشور دانست.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا