گفت وگو با ساتیار امامی عکاس درباره بر پایی جشنواره عکس ایمیدرو:

جشنواره های عکس معدن، فرصتی ایده آل برای پیوند هنر و معدن

جشنواره های عکس معدن، فرصتی ایده آل برای پیوند هنر و معدن

گروه معادن - ساتیار امامی عکاس باسابقه مطبوعات درباره برگزاری جشنواره ملی عکس معدن گفت: این جشنواره ها مقطعی نباشد بلکه فرصتی ایده آل برای پیوند هنر و معدن باشد که عکاسان بتوانند با سازمان ها همکاری کنند.

به گزارش ماین نیوز، وی که سابقه فعالیت عکاسی در مطبوعات و عرصه سینما را در کارنامه هنری خود دارد،‌ افزود: به نظرم برگزاری هر نوع جشنواره ی تخصصی، خوب و مفید است به شرط این که با برنامه ریزی دقیق انجام شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عکاسان خیلی نمی توانند به صنایع مختلف ایران برای پوشش عکاسی ،خبری و انجام کارهای مختلف ورود پیدا کنند در حالی که اگر این شرایط ایجاد شود ما عکاس های زیادی داریم که اتفاقا مشتاق انجام چنین کارهایی هستند.

امامی خاطر نشان کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره هم صرفا به دلیل جمع آوری عکس های مختلف برای آرشیو سازمان صنعت و معدن نباشد و برعکس برگزاری این جشنواره ها بهانه ای باشد برای این که عکاس ها هم بتوانند با این سازمان ها همکاری کنند

این فارغ التحصیل رشته عکاسی پیشنهاد داد: مدیران ومسئولین سعی کنند این جشنواره ها را مقطعی و مسابقه ای نگاه نکنند و حس همکاری ها پر رنگ تر از همیشه شود. به گفته امامی،‌ برگزاری جشنواره عکس نوعی اطلاع رسانی است و باعث آگاهی بیشتر می شود و هر چه همکاری در این بخش بیشتر باشد قطعا آگاهی مردم هم بالاتر خواهد رفت.

ساتیار امامی در سوابق خود فعالیت در هفته نامه تماشاگران، روزنامه انتخاب، دبیر گروه عکس ضمیمه ایرانشهر روزنامه همشهری، خبرگزاری فارس، دبیر گروه عکس روزنامه کارگزاران و همچنین عکاسی در فیلم های سینمایی رسم عاشق کشی،‌ چشم، به هدف شلیک کن، بغض، چه خوبه برگشتی و مادر قلب اتمی را دارد.

نخستین جشنواره ملی عکس معدن روزهای اول تا چهارم مرداد ماه جاری برگزار و به برگزیدگان جوایزی اعطا می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا