قطری ها با صادرکنندگان صنایع معدنی کشور همکاری نمی کنند

قطری ها با صادرکنندگان صنایع معدنی کشور همکاری نمی کنند

دنیای معدن - رئیس امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران گفت: مسائل قطر باعث شد که ما امیدوار به صادرات محصولات صنایع معدنی به این کشور شویم ولی به دلیل عدم همکاری مسئولان قطری تا به حال اتفاق خاصی در این حوزه رخ ندهد.

کیوان جعفری تهرانی رئیس امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران گفت:وضعیت بازار بین المللی به گونه ای است که متاسفانه در رابطه با خیلی از محصولات معدنی وابسته به بازار چین هستیم و بسیاری از مسائل سیاسی نیز بر قیمت های جهانی اثرگذار هستند.

وی در ادامه ،افزود:برای اینکه وابستگیمان به مولفه های خارجی کمتر شود،باید بر صادرات مبتنی بر افزایش ارزش افزوده تمرکز بیشتری داشته باشیم.

جعفری تهرانی ضمن نوید افزایش رونق در صنعت سنگ آهن کشور ،تصریح کرد:در حال مذاکره با طرف های خارجی برای بستن قراردادهای مشترک و جذب سرمایه گذاری در صنعت سنگ آهن هستیم و دراین جهت با یک شرکت ایتالیایی صاحب نام به توافق هایی دست یافته ایم.

رئیس امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران با ابراز گله مندی از عدم صدور روادید توسط قطر برای تجار ایرانی ،بیان کرد:مسائل قطر باعث شد که ما امیدوار به صادرات محصولات صنایع معدنی به این کشور شویم ولی عدم همکاری مسئولان قطری موجب شده تابه حال اتفاق خاصی در این حوزه رخ ندهد.

جعفری تهرانی در ادامه اذعان داشت:در حال حاضر با مازاد کنستانتره در کشور روبرو مواجهیم و مجبور به صادرات آن هستیم اما باید سعی کنیم تا صادرات گندله و کنستانتره را به کمترین حالت ممکن برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد:بسیاری از بنگاه های تولیدی ما با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند وباید هرچه زودتر فکری به حال آنها بشود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا