یک کارشناس بازار سرمایه:

دلایل رشد شاخص بورس و پیش بینی کوتاه و میان مدت/ معرفی صنایع برتر

دلایل رشد شاخص بورس و پیش بینی کوتاه و میان مدت/ معرفی صنایع برتر

تحولات مثبتی در اقتصاد رخ داده که باعث رونق بازار سرمایه شده که از جمله آنها می توان به بهبود وضعیت بنیادی شرکت ها اشاره کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام دلایل رشد روزهای اخیر شاخص بورس و رونق معاملات ، آینده کوتاه و میان مدت این متغیر و صنایع برتر را پیش بینی کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از ایرنا، فرزاد مسافری راد درباره رونق معاملات و علت رشد شاخص بورس که طی روزهای اخیر با افزایش ارقام به نزدیکی 81 هزار واحد رسیده گفت: تحولات مثبتی در اقتصاد رخ داده که باعث رونق بازار سرمایه شده که از جمله آنها می توان به بهبود وضعیت بنیادی شرکت ها اشاره کرد.

وی افزود: برخی گروه های بورسی مانند پالایشی ها و فولادی ها، تعدیل های مناسبی ارایه کرده اند. همچنین رشد قیمت کامودیتی ها (مواد پایه و فلزی( تاثیر مثبتی بر شرکت های بورسی گذاشته است.

این کارشناس ادامه داد: کاهش نرخ اوراق با درآمد ثابت و کاهش سود بانکی نیز بر افزایش جذابیت شرکت های بورسی تاثیرگذار است. در روزهای اخیر شاهد کاهش سود اوراق "اخزا" به حدود 20 درصد بودیم همچنین بانک مرکزی و مجلس نیز کاهش سود بانکی را پیگیری می کنند.

مسافری راد به گزارش های سه ماهه شرکت ها اشاره کرد و گفت: گزارش های سه ماهه نشان می دهد وضعیت شرکت ها بهبود یافته و در آنها تعدیل های مثبت صورت گرفته است.البته به نظر می رسد عملکرد شرکت های شرکت های فولادی و فلزی در گزارش های سه ماهه، بهتر از آن چیزی باشد که در این گزارش ها اعلام شده است.

وی افزود: نرخ کامودیتی ها در بازارهای جهانی، نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد و بعید است مانند گذشته افت کند.البته باید توجه داشت شرکت ها در پیش بینی های مالی، نرخ کامودیتی ها را پایین لحاظ کرده اند که می تواند باعث تعدیل های مثبت در آینده شود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره چشم انداز بازار سرمایه نیز گفت: در کوتاه و میان مدت، بورس از روندی رو به رشد برخوردار می شود که البته شیب آن، ملایم و معقول است بنابراین، نباید انتظار رشد سریع و جهش پایدار از بورس داشت.شاخص بورس، به تدریج رشد می کند و شرکت های مربوط به صنایع فلزات اساسی و شرکت های پرداخت الکتریکی، وضعیت مطلوبی خواهند داشت.

مسافری راد ادامه داد: صنعت خودرو تا زمانی که نتواند محصولات متفاوت تولید کرده و بازارهای صادراتی را گسترش دهد، قادر به رشد چشمگیر نخواهد بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا