آرش بابایی عنوان کرد؛

سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات، مرجعی جامع در حوزه مالی و بانکی

سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات، مرجعی جامع در حوزه مالی و بانکی

سند فوق از حیث جامعیت و یکپارچگی در تاریخ زیرساخت فناوری اطلاعات کشور بی همتا بوده و به طور قطع می تواند مرجعی جامع برای مسوولین و تصمیم گیران در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات کشور به ویژه حوزه بانکی و مالی قرار گیرد.

رئیس اداره شبکه و زیرساخت مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، این سند را به عنوان نخستین سند جامع الزامات و کنترل های فنی زیرساخت فناوری اطلاعات در تاریخ فناوری اطلاعات کشور بی نظیر دانست.

آرش بابایی در مراسم رونمایی از این سند به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: سند فوق از حیث جامعیت و یکپارچگی در تاریخ زیرساخت فناوری اطلاعات کشور بی همتا بوده و به طور قطع می تواند مرجعی جامع برای مسوولین و تصمیم گیران در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات کشور به ویژه حوزه بانکی و مالی قرار گیرد.

به گفته بابایی، در حوزه زیرساخت های فیزیکی فناوری اطلاعات مستندات و استانداردهایی همچون Vicsi و TIA-942 موجود و مورد استفاده بوده، ولی در باب موضوعاتی چون زیرساخت های پردازشی، ذخیره سازی، پایش و گزارش گیری، راهبری و پشتیبانی و مسایل کلان تر همچون تداوم کسب و کار و بازیابی از فجایع در حوزه زیرساخت، مستندات یکپارچه و موجهی موجود نبوده است.

گفتنی است سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات ، ساعتی پیش با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسوولان ارشد فناوری اطلاعات بازار سرمایه در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا