چینی ها هواپیما می سازند

چینی ها هواپیما می سازند

اقتصاد > صنعت - چینی ها بعداز ساخت بسیاری از محصولات صنعتی،حالا قرار است هواپیما بسازند.

از سال 1990 بازار جهانی به طور کامل در انحصار خطوط هوایی تجاری است. برخی برآوردها نشان می دهد که این بازار این حدود 4.6 تریلیون دلار در 20 سال آینده گردش مالی خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین؛اکونومیست در گزارشی نوشت: این بازار تحت سلطه بویینگ و ایرباس از اروپاست. اما حالا خبر می رسد که این انحصار به زودی می شکند و  شرکت های هواپیمایی به زودی  انتخاب های دیگری خواهندداشت. قرار است در نیمه دوم نوامبر امسال، یک شرکت چینی هواپیمای C919 را که گفته می شود رقیب ایرباس A320 و بوئینگ 737 خواهد بود،رونمایی کند. سخنگوی این شرکت چینی گفته است این هواپیما دو سال قبل از برنامه ریزی انجام شده، خواهد پرید.قرار بوده این هواپیما در سال 2019 وارد خطوط هوایی شود که این برنامه جلو افتاده و قرار است سال آینده این هواپیما بپرد.

چینی ها قرار نیست اولین کشوری باشند که انحصار بوئینگ را می شکنند.ایرکات یک شرکت روسی سازننده هواپیما انحصار بویینگ را با ساخت MC21  شکست و رقیب دیگر بوئینگ 737 یعنی 320 نیز قرار است تا سال 2017 وارد خطوط هواپیمایی شود. هرچند برخی از تحلیل گران هوایی می گویند با وجود این رقبای چند،رقابت بین دو رقیب قدیمی یعنی بوئینگ و ایرباس باقی خواهند ماند.

چینی ها و روس ها ممکن است در طراحی هواپیما  تجربه نسبتا خوبی داشته باشند،زیرا آنها در ایجاد سیستم های تولید پیچیده و زنجیره تامین قطعات نیاز برای ساخت از استانداردهای بسیار بالایی و قابل اطمینان و ایمنی برخوردارند  که خطوط هوایی انتظار دارند..

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا