گزارش روز؛

بازگشایی های شیرین

بازگشایی های شیرین

نمادهای باز گروه حمل و نقل با معاملاتی مثبت همراه بودند که در این میان نماد حپارسا همچنان از تقاضای بالاتری برخوردار بود و با ادامه صف خرید به کار خود پایان داد. در این بین بازگشایی مناسب نماد حتاید (پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 450 ریالی و عمومی فوق العاده اصلاح اساسنامه) با رشد حدود 17.5 درصدی کام سهامداران را شیرین کرد.

 

از رخدادهای قابل توجه امروز، بازگشایی برخی نمادها با رشد قیمتی و شیرین شدن کام سهامداران بود که از هفته ای مثبت حکایت داشت و می تواند ورود جدید نقدینگی و سرمایه های تازه نفس را به بازار سرمایه با شتاب بیشتری همراه سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گروه بیمه ای اکثرا مثبت دنبال شدند تا جایی که نماد البرز صف خرید را تجربه کرد. در آنسو و در گروه متعادل و منفی لیزینگی، معاملات مثبت و صف خرید نماد وایران قابل توجه بود و از کمبود فروشنده در قیمت های کنونی با توجه به قرار داشتن سهم در سطوح حمایتی حکایت داشت.

درگروه سرمایه گذاری، شروعی مثبت را نظاره گر بودیم به طوریکه نمادهای وبوعلی، وامید، وبیمه، وتوصا، وغدیر، وخارزم و وتوسم یا صف خرید شدند و یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند. دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ضمن تشریح آخرین گزارش از عملکرد صنعت لیزینگ، از سهم ۸۳ درصدی خودرو از دریافت تسهیلات لیزینگ و سهم ناچیز سایر بخش‌ها از جمله کالای بادوام و غیر منقول و همچنین تجهیزات درمانی خبر داد.

تا اواسط بازار، گروه خودرویی اکثرا کم حجم و متعادل دنبال شدند و تنها نمادهای خریخت، خموتور و خمحرکه با معاملاتی مثبت و صف خریدی مواجه بودند، اما در اواخر بازار با موج جدیدی از تقاضا مواجه شدیم که کل گروه را با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت همراه ساخت به طوریکه نمادهای خمحور و ورنا نیز صف خرید شدند. نمادهای باز گروه حمل و نقل با معاملاتی مثبت همراه بودند که در این میان نماد حپارسا همچنان از تقاضای بالاتری برخوردار بود و با ادامه صف خرید به کار خود پایان داد . در این بین بازگشایی مناسب نماد حتاید (پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی 450 ریالی و عمومی فوق العاده اصلاح اساسنامه) با رشد حدود 17.5 درصدی کام سهامداران را شیرین کرد.

گروه های شیمیایی و روانکارها اکثرا متعادل و مثبت بودند در این میان نمادهای کرماشا، پارسان، شپلی، زاگرس، شرانل، شلعاب، شپارس، شکربن و شسینا از اقبال بیشتر و نمادهای تاپیکو، خراسان، شپاکسا و ونفت با عرضه های بیشتر و معاملاتی منفی تر دنبال شدند به طوریکه نماد شپاکسا صف فروش را نیز تجربه کرد.

درگروه های فلزی و معدنی معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود. در این بین نمادهای زنگان و فنوال با صف خرید، نمادهای کدما و فسپا با صف فروش، نمادهای کیمیا، فسرب و فرآور منفی و نمادهای کاما، وتوکا، ارفع و فروس مثبت دنبال شدند همچنین نمادهای فباهنر، کگل و کچاد به ترتیب پس از اعلام تعدیل پیش بینی سود ، برگزاری مجامع عادی سالانه جهت تقسیم سود نقدی و برگزاری مجمع فوق العاده تصویب افزایش سرمایه با رشد به ترتیب حدود 25، 15 و 7.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفتند. نماد ارفع در پایان معاملات متوقف شد.

گروه سیمانی اکثرا صف خرید و گروه ساختمانی اکثرا مثبت دنبال شدند که در بین دادوستدهای نمادهای سشرق، سرود، سپاها، ثفارس، سدور، وساخت و ثمسکن پرحجم تر و نمایان تر بود، نماد ساراب نیز پس از برگزاری مجمع عادی سالانه تقسیم سود نقدی 60 ریالی با رشد حدود 13 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

درگروه ماشین آلات و تجهیزات نمادهای لخزر، تکشا و لبوتان با صف خرید و نمادهای لابسا، تپمپی و تکنو با معاملاتی منفی مواجه بودند در آنسو و در گروه یوتیلیتی نماد دماوند مثبت و مابقی متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

در گروه آی تی با صف خرید پرحجم نماد تازه وارد پرداخت (بدون عرضه حتی حجم مبنا) در کنار صف خرید نماد رکیش و معاملات مثبت نمادهای مداران و آپ و منفی نمادهای مرقام  و رتاپ مواجه بودیم. گروه قندی معاملاتی کم حجم و متعادل را شروع کردند اما نمادهای قزوین و قشهد از اقبال بالاتری برخوردار بودند و با صف خرید مواجه شدند. در اواسط و اواخر بازار با افزایش عرضه ها در گروهای کوچک قندی و غذایی مواجه شدیم که موجب شد اکثر نمادها منفی شوند تا جایی که نمادهای غمینو، غدام، ، قصفها و غپینو صف فروش را تجربه کنند در آنسو و در4 نماد باز گروه کاشی و سرامیک معاملاتی مثبت در جریان بود به طوریکه نماد کلوند صف خرید شد.

در شروع بازار نمادهای سنیر، ثنوسا، قهکمت، فخوز و شپدیس با توجه به تعدیل پیش بینی سود و نماد ثغرب با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات و در پایان نماد کرازی جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه انتخاب اعضای هیات مدیره و ثاخت جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا