تا پایان دولت دوازدهم؛

سنگ آهن کردستان خام فروشی نمی شود

سنگ آهن کردستان خام فروشی نمی شود

گروه معادن >سنگ آهن - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تا پایان دولت دوازدهم دیگر سنگ آهن از معادن این استان به طور خام به فروش نمی رسد.

به گزارش ماین نیوز، محمد دره وزمی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از فعالان این حوزه در سنندج برگزارشد، گفت: صنعتکاران، معدنکاران و تولیدکنندگان افرادی هستند که برای کسب درآمد خود سخت ترین مسیر و کار را انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در جامعه ما تولید محوری نیست و به همین دلیل این حوزه یکی از حوزه های مظلوم در کشورما است که فعالان این عرصه در راه پر فراز و نشیب و سختی برای خیر رساندن و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار گام نهادند.

وی فعالیت در حوزه تولید را پرریسک خواند و بیان کرد: کسی که سرمایه و وقت خود را برای ایجاد رفاه مردم اختصاص می دهند باید همواره مورد حمایت دولتمردان قرار گیرند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه تولید به دلیل مولفه های دخیل در آن کار سختی است، افزود: همیشه حامی واحدهای تولیدی و صنعتی بوده و هستیم و در راستای رفع مشکلات و موانع تولید تلاش می کنیم.

دره وزمی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته جلسات متعددی در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی استان تشکیل شد، گفت: سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیاردتومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی مشکل دار پرداخت شد.

وی عنوان کرد: انتظار می رود امسال که به فرموده رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است شاهد حمایت ها و تسهیل گری های بیشتری نسبت به سنوات گذشته باشیم.

وی اضافه کرد: وقتی تولید تنها دغدغه استاندار و سازمان صنعت،معدن و تجارت نباشد و دغدغه همه آحاد مردم باشد بی شک شاهد رشد و رونق تولید خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: واحدی که تولید آن قابل رقابت هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت با تولیدات دیگر کشورها نباشد محکوم به فنا است بنابراین به این مهم باید توجه شود.

دره وزمی با تاکید بر اینکه تولیدات باید صادرات محور باشد، افزود: واحدی که صادرات محور باشد نیاز به حمایت ندارد، لذا واحدها برای موفقیت در عرصه تولید باید با ارتقای کیفیت محصولات خود به سمت صادرات بروند.

وی با اشاره به اینکه کردستان در زمینه صنعت و معدن داری ظرفیت های فراوانی است، گفت: ۷۹۰ واحد تولیدی داریم که حدود ۱۷ درصد. آنها راکد هستند و دلیل رکود این واحدها متفاوت است و عمده آن مربوط به نبود بازار است.

وی یکی دیگر از دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی را نبود سرمایه در گردش خواند و گفت: هرکاری از دولت برای رفع مشکلات این واحدها برآمده انجام شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های خوب معدنی در این استان وجود دارد، بیان کرد: فراوری گونه های معدنی باعث ارزش افزوده و ایجاد اشتغال می شود به همین دلیل این مهم را دنبال کرده و می کنیم.

وی اظهارداشت: قبلا سنگ اهن استان خام فروشی می شد اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن کنسانتره در این استان تولید می شود که تا پایان دولت دوازدهم یک کیلو سنگ اهن به طور خام از کردستان به فروش نخواهد رفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: در چهار سال اخیر، تعداد واحدهای فعال و نیمه فعال ۴۷ درصد و در زمینه سرمایه گذاری پروانه بهره برداری ۹۱۵ درصد رشد داشته ایم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا