هفته گذشته ثبت شد؛

رشد ۱۵ درصدی حجم معاملات هفتگی در بورس کالای ایران

رشد ۱۵ درصدی حجم معاملات هفتگی در بورس کالای ایران

طی هفته منتهی به ۲۹ تیر ماه، در حالی حدود ۶۵۹ هزار و ۹۷۹ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل رشد ۱۵ درصدی حجم معاملات را تجربه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته چهارم تیرماه در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۳۱۲ هزار و ۲۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۵ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال معامله شد.
در این تالار ۲۵۲ هزار و ۸۹۲ تن فولاد، ۴ هزار و ۱۱۰ تن مس، ۵۵ هزار تن سنگ آهن، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶۰ تن روی و ۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها از سوی مشتریان خریداری شد.
همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۰۰ هزار و ۶۹۷ تن انواع کالا به ارزش ۴ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال به فروش رسید.
در این تالار، ۱۱۹ هزار و ۴۶۶ تن قیر، ۵۵ هزار و ۲۸۵ تن مواد پلیمری، ۶۲ هزار و ۵۷۸ تن وکیوم باتوم، ۱۴ هزار و ۹۸۰ تن لوب کات، ۲۵ هزار و ۴۵۱ تن مواد شیمیایی، ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن گوگرد، ۸۹۷ تن روغن  و ۷۴۰ تن عایق رطوبتی خریداری شد.
تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در هفته چهارم تیرماه شاهد معامله ۴۶ هزار و ۵۵۹ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ارزش۴۷۳ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۱۷ هزار و ۳۸۳ تن جو دامی، ۲۴ هزار و ۱۰۱ تن گندم، ۳ هزار و ۵۲۵ تن شکر سفید، هزار و ۳۵۰ تن ذرت و ۲۰۰ تن روغن خام مشاهده شد.
لازم به ذکر است در هفته ای که گذشت و در بازار فرعی بورس کالای ایران، ۴۷۵ تن سولفات آمونیوم و کنسانتره فسفات و همچنین ۴۰ هزار قطعه جوجه یک روزه داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا