مدیر نظارت بانک مرکزی :

مجامع بانک هایی که صورت های مالی ارائه داده اند، برگزار می شود

مجامع بانک هایی که صورت های مالی ارائه داده اند، برگزار می شود

مجامع شرکت‌ها ممکن است به دلایلی تنفس بخورد. اینکه مجمع برخی بانک‌ها به تعویق بیفتد، پدیده مذمومی نیست. مجامع برخی بانک‌ها روز شنبه برگزار می‌‌شود.

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات بانک مرکزی ادعای برخی دخالت در حسابرسی صورت‌های مالی بانک‌ها را رد کرد و گفت: مجمع سالانه همه بانک‌ها به تعویق نیفتاده و برخی فردا مجمع را برگزار می‌کنند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از فارس، عباس کمره‌ئی در خصوص اینکه آیا مجامع همه بانک‌های بورسی به تعویق افتاده گفت: مجمع همه بانک‌ها به تعویق نیفتاده و بانک‌هایی که صورت‌های مالی‌ را مطابق با الگوی مورد نظر بانک مرکزی ارائه کرده و مورد بررسی این نهاد قرار گرفته، مجمع سالانه را برگزار می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال با این حساب چند بانک می‌توانند مجمع عمومی برگزار کنند، گفت: در حال حاضر تعداد آنها را نمی‌دانم اما فردا و پس فردا مجامع بانک‌هایی که صورت مالی‌ آنها مورد تایید بانک مرکزی بوده برگزار می‌شود.

این مقام مسئول درباره اینکه چرا تعدادی از بانک‌ها با وجود اینکه بانک مرکزی از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود بانک‌ها باید صورت‌های مالی‌ را براساس الگوی بانک مرکزی تدوین و به این بانک ارائه کنند،این کار را نکردند، افزود: بالاخره تهیه این صورت مالی زمان می‌برد و حسابرس باید صورت مالی را بررسی و اعلام نظر کند.

کمره‌ئی ادامه داد: مجامع شرکت‌ها ممکن است به دلایلی تنفس بخورد. اینکه مجمع برخی بانک‌ها به تعویق بیفتد، پدیده مذمومی نیست. مجامع برخی بانک‌ها روز شنبه برگزار می‌‌شود.

به گفته وی، یکی از دلایل طولانی شدن فرایند تدوین صورت‌های مالی رفت و آمد بین بانک و حسابرس است و مدت زمان بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها در بانک مرکزی زمان چندانی نمی‌برد.

مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری در پاسخ به سوال آیا بازه زمانی مشخصی برای ارائه صورت‌های مالی بانک‌ها به بانک مرکزی تعیین کرده‌اید، گفت: بازه زمانی تعریف نکرده‌ایم اما بانک‌ها در سال جاری تمایل دارند هر چه زودتر مجامع سالانه را برگزار کنند و از طرف دیگر شرایط مانند سال گذشته نیست که اختلاف نظر برای این اقدامات وجود داشته باشد.

کمره‌ئی در واکنش به این نکته که برخی معتقدند این اقدام بانک مرکزی دخالت در حوزه حسابرس است، گفت: کسانی که این اظهارات را مطرح می‌کنند، استنادات قانونی‌ را به مراجع قانونی ارائه کنند، قطعا آنها این موضوع را رسیدگی می‌کنند. در قانون پولی و بانکی و قانون برنامه ششم توسعه به نقش بانک مرکزی در بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها پرداخت شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا