فعالیت نمایشگاه الکامپ از امروز تا دوم مردادماه

فعالیت نمایشگاه الکامپ از امروز تا دوم مردادماه

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، امروز جمعه ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

 

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که بزرگ‌ترین نمایشگاه تاریخ صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز محسوب می‌شود، از  امروز ۳۰ تیرماه تا دو مرداد ماه به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار آغاز به کار کرد.
در این رویداد بیش از ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ۲۰ کشور جهان در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع (۳۲ هزار متر مربع فضای مفید نمایشگاهی) آخرین خدمات، محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند.
در این نمایشگاه همچنین برای سومین سال متوالی، استارتاپ‌ها با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فرصت حضور در الکامپ را یافته‌اند. ۳۴۰ استارتاپ از سراسر کشور در بخش الکام‌استارز امسال، در سالن ۸ و ۹ در فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع، حضور یافته و علاوه بر معرفی محصولات و توانمندی‌های خود به بازدیدکنندگان، با منتورها (مربیان و افراد باتجربه حوزه کسب و کار) و سرمایه‌گذاران نیز ملاقات می‌کنند.
دستگاه‌های دولتی نیز در سالن ۴۱A حضور دارند و بنا بر اعلام محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است فاز سوم و نهایی شبکه ملی اطلاعات در الکامپ رونمایی شود.
نخستین همایش رسمی الکامپ نیز امسال با عنوان «آینده اقتصاد فناوری اطلاعات» یکم مردادماه در حاشیه نمایشگاه برگزار و قرار است مدیران ارشد وزارت ارتباطات و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فاوای کشور، درباره آینده ۸ محور تجارت الکترونیکی، اینترنت، اپلیکیشن، استارتاپ، اپراتورها، بیگ دیتا، امنیت و شبکه بحث و تبادل نظر کنند.
اپلیکیشن ویژه نمایشگاه امسال نیز در دو نسخه بازدیدکنندگان و غرفه‌داران در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان برای اطلاع از مکان غرفه‌ها و مسیریابی برای دسترسی به آنها، دریافت فایل‌های کاتالوگ و بروشور، ثبت‌نام هنگام بازدید و... از این اپلیکیشن بهره‌مند شوند.
ساعت بازدید از نمایشگاه الکامپ ۱۰ تا ۱۸ است. برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به سایت این رویداد به نشانی www.iran-elecomp.com مراجعه کنید.
دبیر شورای عالی فضای مجازی پس از افتتاح نمایشگاه الکامپ:
حمایت از استارتاپ ها در برنامه است/اختصاص یک پنجم فضای الکامپ به استارتاپ‌ها
ابوالحسن فیروزآبادی  دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور پس از افتتاح  بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری سه دوره پیاپی نمایشگاه الکامپ با مدیریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: خوشحالیم که بخش‌خصوصی و صنف فعال است و نمایشگاه خوب و پررونقی برپا شده است.
وی با اشاره به برپایی سالن الکام‌استارز در نمایشگاه الکامپ، گفت: حمایت از استارتاپ‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در برنامه شورای عالی فضای مجازی هم وجود دارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه داد: روند اقتصاد جهانی هم به سمت اقتصاد دانایی محور مبتنی بر استارتاپ‌ها در حرکت است و این گروه می‌توانند پتانسیل‌ها را به ویژه در حوزه ICT، تبدیل به فعلیت کنند.
فیروزآبادی گفت: شورای عالی فضای مجازی الزامات شبکه ملی اطلاعات را تصویب کرده و وظایف بیش از ۳۰ سازمان را تعیین تکلیف کرده است. اخیرا هم برای هر سازمان در حال برگزاری جلسات توجیحی در مرکز ملی فضای مجازی هستیم.
وی درباره فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که قرار است روز یکشنبه در نمایشگاه الکامپ افتتاح شود نیز توضیح داد: براساس الزامات تعیین شده، شبکه ملی اطلاعات به صورت فازبندی شده در حال توسعه است و در این فاز بحث ایمن‌سازی شبکه مورد توجه است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور درباره سند نظام پیشگیری از حوادث سایبری نیز گفت: با توجه به حوادث زیادی که برای شهروندان و سازمان‌ها و نهادها اتفاق افتاده است، سندی برای پیشگیری از این نوع حوادث تدوین شده که به زودی در شورای عالی فضای مجازی مطرح می‌شود.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا