مروری بر اخبار کار و تعاون در هفته‌ گذشته

از اعلام برنامه‌های اشتغال وزارت کار تا رونمایی از سامانه ملی مشاغل

از اعلام برنامه‌های اشتغال وزارت کار تا رونمایی از سامانه ملی مشاغل

رونمایی از سامانه ملی مشاغل کشور، بازدید دانشجویان از مراکز فنی و حرفه‌ای و برگزاری اولین مسابقات آزاد تکنسین‌های برتر از اهم اخبار هفته جاری بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در هفته‌ای که گذشت حسن طایی - معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار - از رونمایی سامانه ملی مشاغل ایران خبر داد و به معرفی برخی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اشتغال پرداخت.

وی گفت: از جمله برنامه‌هایی که در دست وزارت کار است می‌توان به متنوع ‌سازی شیوه تامین مالی کارآفرینی، توانمندسازی فن‌آفرینان از طریق آموزش‌های ترکیبی و ‌تخصصی کارآفرینی، ایجاد133 مرکز مشاوره در زمینه اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در استان‌های کشور و راه اندازی سامانه ملی مشاغل کشور اشاره کرد.

طایی همچنین از فعالیت 800 مرکز کاریابی داخلی و 80 مرکز کاریابی بین‌ المللی در کشور خبر داد و با تاکید بر نقش بنگاه‌ها و کسب ‌وکارهای کوچک در توسعه اقتصادی،گفت:بیشتر کارآفرینان موفق کار خود را از مشاغل خانگی شروع کرده‌اند.

ابلاغ مدل خودبازرسی درون کارگاهی به بازرسان سراسر کشور از جمله خبرهایی بود که این هفته انتشار یافت.

به گفته محمد اصابتی - مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - یکی از اولویتهای وزارت کار، ارتقای ایمنی در بخش ساختمان است و درهمین راستا برنامه راهبردی ارتقای ایمنی در بخش ساختمان تهیه و بخش‌هایی از آن جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی به اهمیت مدل خودبازرسی و اجرای صحیح آن اشاره کرد و گفت: در مدل خودبازرسی، آگاه سازی کارگران، کارفرمایان و مدیران صنعتی نکته ای اساسی است تا با آموزش و فرهنگسازی و استفاده از ظرفیت کارگاهها، به سمت اجرای بهتر مدل گام بردارند.

وی با اشاره به کاهش حوادث منجر به فوت ناشی از کار، بر ضرورت رتقای ایمنی در بخش ساختمان تاکید کرد.

از دیگر خبرهای این هفته،‌ برگزاری نخستین المپیاد آزاد تکنسین‌های برتر ایرانی بود که به منظور سنجش مهارت تکنسین‌های ایرانی و معرفی برترین‌ها آغاز به کار کرد.

این مسابقات که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و تا 29 آ‌بان ادامه دارد، اهدافی چون ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی، رونق کسب‌وکار و کارآفرینی، معرفی برترین تکنسین‌ها به مردم، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دنبال می‌کند.

آن طور که رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور گفته آشنایی کارجویان با دنیای واقعی کسب‌وکار، جذب جوانان و کارجویان و برنامه‌ریزی برای اشتغال پایدار آنان از جمله رویکردهایی است که فنی حرفه‌ای استان تهران در دستور کار خود قرار داده است.

بازدید کارجویان و دانشجویان از مراکز فنی و حرفه‌ای یکی دیگر از خبرهای هفته جاری بود.

به دنبال برنامه بازدید همگانی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیش بینی کرد، امکان بازدید کارجویان، دانش آموزان و دانشگاهیان و اصناف از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فراهم شد.

این بازدید همگانی شامل 700 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی مجهز به جدیدترین تجهیزات کارگاهی و آموزشی و با بهره‌گیری از مربیان توانمند و با تجربه بوده و با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی و آشنایی با فضای کسب و کار انجام شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا