گزارش روز؛

افزایش تقاضا در گروه خودرویی

افزایش تقاضا در گروه خودرویی

در گروه های شیمیایی و روانکارها اصلاح و استراحت نماد شفارس یک روز بیشتر زمان نبرد و در همان شروع بازار با جهش قیمتی و تشکیل صف خرید در کنار نمادهای شلعاب و شکلر مواجه شد همچنین نمادهای شپاکسا، شپلی، شاراک، تاپیکو، پارسان، ونفت و شکربن نیز معاملاتی مثبت را تجربه می کنند.

 

در همان شروع بازار با معاملات مثبت و پرتقاضای نماد خودرو مواجه شدیم که از مثبت شدن گروه تاثیر گذار خودرویی نوید می داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در ادامه دادوستدها با تشکیل صف خرید نمادهای خمحرکه، خپویش، خچرخش، ورنا، خموتور و ختوقا این امر مورد تایید قرار گرفت همچنین طی معاملات امروز شنیده هایی از به تنفس خوردن مجمع شرکت خساپا به گوش می رسید. در آنسو نماد حپارسا در گروه متعادل حمل و نقل با معاملاتی مثبت به صف خرید رسید.

گروه لیزینگی که اکثرا متعادل بودند با ادامه معاملات مثبت و رشد قیمتی نماد ولبهمن به کار خود پایان دادند در آنسو و در گروه متعادل سرمایه گذاری، نماد وتوصا با صف خرید، نمادهای وملت، وسبحان، وبانک و وبیمه مثبت، نماد ونیکی صف فروش و نمادهای واعتلا و واتی منفی دنبال شدند. پس از ماه‌ها انتظار، خبرها حاکی از فروش برج جام بانک ملت حکایت دارد. بانک ملت در آستانه برگزاری مجمع عادی سالانه سهامداران خود موفق به واگذاری ملک تجاری اداری موسوم به "برج جام" پس از ماه‌ها انتظار شده است. بانک مرکزی، مجوز افزایش سرمایه 87.5 درصدی بانک آینده را صادر کرد تا این بانک اماده ارتقا سرمایه از 1.6 به 3 هزار میلیارد تومان شود. بنابر اعلام هیئت‌مدیره این بانک، این افزایش سرمایه 1.4 هزار میلیارد تومانی منجر به ارتقای توانایی بانک در تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ترکیب مناسبی از درآمدها و بازدهی مطلوب و موردانتظار سپرده‌گذاران و سهامداران و همچنین اصلاح نسبت‌های مالی بانک می‌شود. همچنین در نظر است همسو با استانداردهای بین‌المللی و مدل جدید نظارتی بانک مرکزی، تا پایان سال 97 نسبت به افزایش سرمایه از 3 به 5 هزار میلیارد تومان اقدام شود.

در گروه های شیمیایی و روانکارها اصلاح و استراحت نماد شفارس یک روز بیشتر زمان نبرد و در همان شروع بازار با جهش قیمتی و تشکیل صف خرید در کنار نمادهای شلعاب و شکلر مواجه شد همچنین نمادهای شپاکسا، شپلی، شاراک، تاپیکو، پارسان، ونفت و شکربن نیز معاملاتی مثبت را تجربه می کنند در آنسو بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور با نماد فارس، تا آستانه صف فروش شدن پیش رفت و نمادهای شنفت، شسپا، شتوکا و پترول منفی به کار خود پایان دادند.

درگروه های فلزی و معدنی که با ادامه رشد قیمت فلزات پایه در بازارهای جهانی و افزایش قیمت محصولات شرکت های داخلی در بورس کالا مواجه می باشند نمادهای ارفع، فنور، کدما و فروس با صف خرید و نمادهای فخوز و نمادهای فخوز، وتوکا، کیمیا و کاما با معاملاتی مثبت به کار خود پایان دادند. اتحادیه اروپا بر فولاد ایران تعرفه ۲۳ درصدی اعمال می‌کند. یکی از اسناد اولیه کمیسیون اروپایی نشان می دهد که این کمیسیون پیشنهاد کرده که تعرفه های قطعی ضد دامپینگ بر واردات فولاد از کشورهای ایران، روسیه، اوکراین و برزیل اعمال شود. این تعرفه ها برای حمایت از مصرف کنندگان اروپایی معادل کمترین قیمت فولاد وارداتی به اروپا خواهد بود. تعرفه های پیشنهادی بین 5.3 تا 33 درصد خواهد بود و بسته به هر شرکت و هر کشور متفاوت است. برای فولاد تولیدی شرکت فولاد مبارکه ایران تعرفه 23 درصدی تعیین شده است.

درگروه های ساختمانی و سیمانی معاملاتی اکثرا متعادل و منفی در جریان بود در این میان نمادهای ثاباد، ثغرب، سغرب، سشرق، ثفارس، ثاژن، ثعمرا، ثالوند، آ س پ و ثامان با معاملاتی پرتقاضا و مثبت تر مواجه بودند تا جایی که نمادهای آ س پ، ثامان، ثاباد، سغرب و سقاین صف خرید را تجربه کردند در آنسو نمادهای ثشاهد، سصفها، سرود، سهگمت، سکرد، سفانو، سخزر، ثرود، ثشرق و سبجنو با معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها مواجه بودند به طوریکه نمادهای ثرود، سفانو، سخزر، سبجنو و سصفها با صف فروش به کار خود پایان دادند.

بیشتر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته همچنان متعادل سپری شدند در این میان نمادهای بنیرو، تکشا، بمپنا و بکاب با صف خرید و نمادهای بترانس و تپمپی با صف فروش مواجه بودند همچنین نماد لبوتان پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی متعادل و منفی مورد بازگشایی قرار گرفت.

درگروه آی تی با صف خرید نمادهای مداران و مرقام و معاملات منفی نمادهای آپ و رانفور مواجه شدیم همچنین نماد پراخت در معاملات امروز پس از ارائه اطلاعات شفاف سازی در ساعات خارج از ساعات معاملات آماده سفارش گیری شد.

کترام به عنوان لیدر گروه کاشی و سرامیک پس از دو روز تجربه صف فروش، با جهش قیمتی در همان شروع بازار به صف خرید پر حجمی رسید که تا انتهای بازار ادامه داشت و با تقاضای بالایی برای برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود متوقف شد این در حالی بود که سایر هم گروهی ها متعادل دنبال شدند. قجام، قصفها و قشرین تنها نمادهای مثبت گروه قندی طی دادوستدهای امروز بودند و سایر هم گروهی ها اکثرا منفی و همراه صف فروش سپری شدند.

در پایان معاملات امروز نمادهی زمگسا، تکمبا، حریل، وگستر، فنورد، ونوین، فمراد، چکارم، قشیر، ودی، وپست، کماسه، وتجارت، وانصار، رمپنا، دپارس، وخاور، کترام، سصفها، وپخش، دسینا، نمرینو، خپویش، خودرو، شفن، سینا جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، فلوله جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و فوق العاده تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، دالبرح با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی ، وبملت  جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی و عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضای هیات مدیره، چفیبر جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و فوق العاده تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا