گزارش روز؛

گروه قندی بر مدار رشد

گروه قندی بر مدار رشد

گروه قندی معاملاتی یک دست سبز رنگ، مثبت و همراه صف خرید داشتند که در اواخر بازار بر حجم عرضه های آنها افزوده شد.

 

در گروه خودرویی نمادهای خموتور، خمحرکه و خپویش، معاملات مثبت نمادهای خچرخش و خمهر، احتمالا ادامه خریدهای حقوقی نگار نصر در نماد خودرو و معامله بلوکی و دو طرفه در اواخر بازار و در درصدهای مثبت کامل نماد خودرو و صف فروش نماد خفنر نمایان تر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، نماد حفارس درگروه متعادل حمل و نقل بواسطه رشد چشمگیر بدون پشتوانه بنیادی طی ماه های گذشته و علیرغم ریزش قیمت آن در هفته های اخیر، همچنان با فشار فروش مواجه بود، این در حالی بود که نماد حسیر نیز با فشار عرضه ها همراه بود و با ادامه معاملات منفی به کار خود پایان و برای برگزاری مجمع عادی سالیانه تقسیم سود متوقف شد.

درگروه متعادل و منفی بیمه ای، نماد بساما همچنان با معاملاتی مثبت همراه بود در آنسو و درگروه سرمایه گذاری که اکثرا متعادل و منفی بودند، نماد واتی پس از چند روز دارا بودن صف خرید پرحجم و رشد قیمتی، متعادل دنبال شد، در اواسط بازار نمادهای وسبحان و وتوصا با افزایش تقاضا به صف رسیدند و نماد پردیس صف فروش شد. درگروه شرکتهای چند رشته ای صنعتی که پس از مدتها معاملات کم فروغ، دادوستدهای پرتقاضا و مثبت تری مشاهده شد، نماد وبانک پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه تقسیم سود نقدی530 ریالی و عمومی فوق العاده اصلاح اساسنامه با رشد حدود 4.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اینکه از امسال مسکن وارد بورس می‌شود گفت:خودروسازانی که خودروهای خود را در بوس کالا عرضه کنند می‌توانند از معافیت ۱۰ درصدی مالیاتی برخوردار شوند.

در گروه های شیمیایی و روانکارها شاهد صف خرید نمادهای پاکشو، شلعاب، شپاکسا، شپارس و شکلر، معاملات مثبت نمادهای ساینا و ونفت و معاملات منفی نمادهای شفارس، شرانل، شتوکا، شکربن، شپاس و شیراز شدیم که با گذشت زمان دادوستدها بر شدت عرضه ها افزوده شد تاجایی که نمادهای شکربن، شتوکا و شفارس صف فروش شدند. نکته قابل توجه در معاملات شفارس جمع آوری مکرر صف فروش، معاملات پرحجم و نوسانات مثبت آن است که با توجه به رشد کوتاه مدتی و قرار داشتن در سطوح مقاومتی 260 تا 285 تومان امری منطقی است. پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس رییس در تشریح فرآیند بررسی خروج 7 شرکت پالایشگاهی از پرتفوی سهام عدالت در هیئت تطبیق مصوبات به خانه ملت گفته، با بیان اینکه دولت به نظر هیئت تطبیق مصوبات اعتراض کرده و نامه‌ای به این هیئت ارسال کرده است، اما کمیسیون اقتصادی نامه دولت را بررسی و مواردی که مغایر با قوانین و مقررات بوده را احصاء و به هیئت تطبیق ارسال کرده که در نشستی نامه دولت و جوابیه کمیسیون اقتصادی بررسی و در نهایت با رای قاطع نظر کمیسیون اقتصادی تصویب شد.

با شروع مثبت و ادامه رشد قیمت فلزات پایه در بازارهای بین المللی، گروه های فلزی و معدنی اکثرا شروعی مثبت داشتند تا جایی که نمادهای کیمیا، فخوز، فولاد، فنورد، ارفع و کدما با جهش قیمتی، به صف خرید رسیدند در آنسو نمادهای کمنگنز، فلوله و فمراد با فشار فروش به مراتب بالاتری نسبت به هم گروهی ها مواجه شدند تا جایی که نماد فلوله صف فروش را تجربه کرد. واحد تولید آهن اسفنجی قائم در شرکت ذوب آهن اصفهان، به منظور تامین گندله مورد نیاز فولادسازان ششم خردادماه مجددا راه اندازی شد. مهندس تورج نوابی مدیر بخش آگلومراسیون قائم گفت: در حال حاضر تولید آهن اسفنجی در این واحد سالیانه حدود 200-180 هزار تن با توجه به شرایط موجود است. عملیات اجرایی معدن مهدی آباد بزرگ ترین معدن سرب و روی ایران نیز فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو آغاز می شود.

درگروه های ساختمانی و سیمانی که اکثرا با فشار عرضه ها، معاملاتی منفی را تجربه کردند، صف خرید نمادهای ثاباد و سقاین و معاملات مثبت نمادهای سغرب، سشمال، سصوفی و ثفارس قابل توجه بود.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته اکثرا معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود در این بین نمادهای بمپنا، لسرما و تکشا با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند و نماد تپکو پس از برگزاری مجامع عادی بطور فوق العاده و فوق العاده صاحبان سهام با رشد حدود 3.5 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.

گروه آی تی اکثرا منفی دنبال شدند به طوریکه نمادهای مرقام و افرا، صف فروش و نمادهای مفاخر، آپ، مداران و رانفور تا یک قدمی صف فروش شدن پیش رفتند. گروه قندی معاملاتی یک دست سبز رنگ، مثبت و همراه صف خرید داشتند که در اواخر بازار بر حجم عرضه های آنها افزوده شد. فردا و پس از مدتها 5 درصد سهام شرکت به پرداخت ملت (متعلق به شرکت گروه فن آوران هوشمندبهسازان) در نماد پرداخت به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت، عرضه اولیه خواهد شد.

در پایان معاملات نمادهای شگامرن و وسدید جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فولاد، فخوز، وبانک و خودور با رشد حدود 72 واحدی به ارتفاع 79،692 رسید که در این بین نمادهای رانفور و آپ بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا