تسنیم خبر می دهد

ذخیره 45 درصدی آب پشت سد طالقان

ذخیره 45 درصدی آب پشت سد طالقان

هم اکنون در مخزن 420 میلیون مترمکعبی سد طالقان، 189 میلیون و 64 هزار مترمکعب آب ذخیره شده است. به عبارتی در حال حاضر 45 درصد از مخزن سد طالقان پُر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به منظور تامین آب کشاورزی دشت قزوین، تامین آب شرب شهرهای تهران و کرج، تغذیه مصنوعی دشت قزوین و کنترل سیلابهای فصلی رودخانه طالقان، ساخت سد طالقان در 135 کیلومتری شمالغرب تهران در سال 81 آغاز شد و در سال 85 این سد به بهره برداری رسید.

سد طالقان یکی از 5 سد اصلی و مهم تأمین آب شرب استان تهران محسوب می شود. پس از بارش های روزهای گذشته، هم اکنون در مخزن 420 میلیون مترمکعبی این سد، 189 میلیون و 64 هزار مترمکعب آب ذخیره شده است.

به عبارتی در حال حاضر 45 درصد از مخزن سد طالقان پُر است. از 189 میلیون و 64 هزار مترمکعب آب ذخیره شده در پشت این سد، 100 میلیون مترمکعب آن حجم مرده سد محسوب شده و قابل برداشت نیست و فقط 89 میلیون و 64 هزار مترمکعب از آب ذخیره شده سد طالقان قابل برداشت است.

در روز گذشته، 4 مترمکعب و 642 لیتر به طور متوسط در هر ثانیه آب از مخزن سد طالقان برای مصرف شرب استان تهران و استان البرز ارسال شد. همچنین در 24 ساعت بیستمین روز آبان، از آب ذخیره شده این سد به طور متوسط 12 لیتر بر ثانیه برای مصرف صنعت ارسال شده است.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا