یک کارشناس بازار سرمایه در بررسی صنایع عنوان کرد؛

پالایشی ها و فلزی ها پر از خبرهای خوب

پالایشی ها و فلزی ها پر از خبرهای خوب

مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان با اشاره به اینکه p/e گروه فلزی از میانگین p/e بازار پایینتر و در محدوده های 5 است، گفت: شرایط بنیادی مناسب و قیمت جذاب سهم این گروه را به گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت و حتی کوتاه مدت تبدیل کرده است.

 

در هفته های اخیر نرخ های جهانی فلزات و سایر کامودیتی ها رشد قابل توجهی داشته است و صنایع مربوط به این گروه نیز متاثر از این رشد قیمت ها شاهد افزایش جذابیت و اقبال بازار بودند.

مهدی محمودی، مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، درباره صنایع برتر بازار با اشاره به بهبود شرایط صنایع بزرگ بازار گفت: در هفته های اخیر نرخ های جهانی فلزات و سیر کامودیتی ها رشد قابل توجهی داشته است.

به گفته وی فولاد در این مدت شاهد رشد قیمت 23 درصدی بوده است و همین طور شرکت های گروه فلزات و کانی های فلزی شاهد اختلاف زیادی در نرخ های بودجه و قیمت های فروش هستند.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرایط فوق باعث شده گزارش های سه ماهه شرکت های این گروه حاکی از خبرهای خوبی باشد، افزود: شرکت های گروه فولاد با اختلاف قابل توجهی در نرخ های بودجه با فروش مواجهند که از این اختلاف می توانند تعدیل های خوبی شناسایی کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه p/e این گروه از میانگین p/e بازار پایینتر و در محدوده های 5 است، گفت: شرایط بنیادی مناسب و قیمت جذاب سهم این گروه را به گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت و حتی کوتاه مدت تبدیل کرده است.

محمودی به رشد قیمت جهانی روی و مس نیز اشاره کرد و افزود: این گروه نیز با رشد قیمت های جهانی شرایطی خوبی را تجربه می کنند.

به گفته وی در حال حاضر قیمت جهانی مس به نرخ این کالا در بودجه شرکت ملی مس تفاوت قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به رشد قیمت سهم در گروه روی گفت: هرچند گروه روی متاثر از رشد قیمت های جهانی شاهد اقبال بازار بودند اما هنوز نوبت به گروه مس نرسیده است.

مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز گروه دیگر بازار را که می توان از آن به عنوان گروه برتر یاد کرد را صنعت غذا دانست و افزود: در این گروه نیز شرایط خوب است. گزارش های ماهیانه این شرکت ها حاکی از نرخ های فروش خوب در شرکت های غذایی است ، همچنین حجم فروش نیز در این شرکت ها قابل توجه است و احتمالا گزارش های سه ماهه آنها نیز با خبرهای خوبی همراه است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به تعدیل های مثبت گروه پالایشی اشاره کرد و افزود: این گروه نیز در حال انتشار گزارش های سه ماهه خوبی هستند و چشم انداز روشنی در انتظار این گروه است.

به گفته محمودی در صورتی که تعامل خوب وزارت نفت با شرکت های پالایشی ادامه دار باشد می توان به چشم انداز این گروه امیدوار بود.

وی قیمت جهانی نفت را ریسک مهم این گروه دانست و اظهار داشت: در سه ماهه آخر قیمت نفت نزولی بوده و باعث شده تا سرمایه گذاران درباره گروه های پالایشی تامل بیشتری کنند. همچنین پیش بینی ها و چشم انداز قیمت نفت به گفته موسسات بین المللی در محدوده های 40 تا 45 دلار است که این موضوع نکته منفی برای این گروه محسوب می شود.

وی در ادامه گفتگو با "سنا" گروه کانی های فلزی را نیز از جمله صنایع برتر بازار دانست و ادامه داد: نرخ های فروش این گروه متاثر از نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان اسن و احتمالا باید منتظر گزارش های سه ماهه خوبی از این گروه نیز باشیم چراکه این گروه در گزارش های ماهیانه قیمت های مناسب و حجم فروش بالایی داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا