همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ​و ایرنا در موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی

همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ​و ایرنا در موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همراه معاونان ومدیران این ستاد ​با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیدار و گفت وگو با مدیرعامل​، معاونان و مدیران خبر ​ایرنا، از بخش های مختلف آن دیدن ​و پیرامون همکاری های دوجانبه در امراطلاع رسانی، آسیب شناسی و فرهنگ سازی بویژه درمرزها گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، خدادی در این دیدار با اشاره به اهمیت تولید اطلاعات در اطلاع رسانی ​و تاثیر آن در توسعه و امنیت کشور ​گفت: برگ برنده ​ در توسعه و امنیت ​در هر کشوری،​ داشتن اطلاعات است؛ در واقع​ تکمیل حلقه های مفقود اطلاعاتی منجر به تصمیم ​به هنگام و موثر مسئولان​ در مسیر توسعه کشور​ می شود.
وی، بر ضرورت اطلاع رسانی به مسئولان تصمیم گیر در مبارزه با قاچاق کالا درباره آخرین اخبار و مسایل مربوط به این موارد تاکید کرد و گفت: با توجه به این مهم، به ​اهتمام جدی و هم افزایی دستگاه ها و ​مهندسی اطلاعات نیاز داریم.
مدیرعامل ایرنا، هم افزایی برای مبارزه جدی با قاچاق را یکی از تکالیف مهم همه دستگاه ها برشمرد و گفت: ​سازمان ​خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ​رسمی و حاکمیتی آمادگی دارد با توجه به ظرفیت دفاتر مختلف استانی ​و خارجی​ در این راستا گام بردارد تا عرصه را برای فعالیت کار قاچاق تنگ تر کند.
حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این دیدار با مهم برشمردن امر اطلاع رسانی در عصر کنونی گفت: برخلاف گذشته، امروزه اطلاعات آشکار، نقش بیشتری از اطلاعات پنهان دارد ​و کاربرد صحیح آن می تواند بسترساز تصمیمات سازنده و مشارکت جدی مردم شود. ​
​وی با اشاره به مزیت ایرنا به عنوان رسانه ای که به طور گسترده در سراسر کشور اطلاع رسانی می کند، ادامه داد: با توجه به این امکانات و ویژگی های ایرنا، می توان با انتشار اخبار هوشمند و هدفمند، افکار عمومی را مدیریت کرد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا در ادامه از جمله دلایل مهم قاچاق کالا به کشور را برخی مشکلات زمان گیر و هزینه ها برای ورود کالا از مبادی رسمی کشور بیان کرد و گفت: روندهای سخت ایجادشده برای ورود رسمی کالا به کشور، به نوعی مشوق قاچاق است.
وی از دیگر مشکلات را معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده با هدف تشویق سرمایه گذاری در کشور بیان کرد و گفت: تعداد این معافیت ها به 67 مورد می رسد که 40 مورد آن معافیت اقتصادی است.
حقیقی افزود: در سایر کشورها، معافیت ها معطوف به کنوانسیون ها و دیپلماتیک است که حداکثر به 6 مورد می رسد و چیزی به اسم معافیت از نوع اعمال شده در کشور ما وجود ندارد.
وی، نقش اطلاع رسانی برای برنامه ریزی درست اقتصادی به منظور رفع این مشکلات را بسیار مهم برشمرد و گفت: رسانه ها با فرهنگ سازی می توانند مردم را از زیان های استفاده از کالاهای قاچاق آگاه کنند؛ هرچند که در مقابل، باید کالاهای تولیدی کشور کیفی باشند تا بتوان در این مسیر با موفقیت گام برداشت.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همراه معاونان و مدیران این ستاد بعد از دیدار و گفت وگو با مدیرعامل ایرنا، از بخش های مختلف تحریریه اخبار داخلی، خارجی و استان ها دیدن کردند و در جریان چگونگی تهیه اخبار قرار گرفتند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا