طی معاملات امروز صورت گرفت؛

بیش از 80 درصد از حجم مبادلات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

بیش از 80 درصد از حجم مبادلات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم

دومین روز از هفته جاری در بازارهای فرابورس ایران، دادوستد بیش از 264 میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و 165 میلیارد ریال در 30 هزار و 935 نوبت معاملاتی مشاهده شد؛ در حالی که بیش از 80 درصد از حجم مبادلات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم قرار گرفت.

 

با نقل‌وانتقال بیش از 219 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 425 میلیارد ریال در دو بازار اول و دوم، 82 درصد از حجم کل مبادلات روز جاری به این بازارها اختصاص یافت. در این میان نماد «ذوب» در حالی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به دست آورد که به عنوان پربیننده‌ترین نماد فرابورسی نیز شناخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس، دومین روز از هفته جاری در بازارهای فرابورس ایران، دادوستد بیش از 264 میلیون ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و 165 میلیارد ریال در 30 هزار و 935 نوبت معاملاتی مشاهده شد؛ در حالی که بیش از 80 درصد از حجم مبادلات فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم قرار گرفت.

در جریان بازار 3 نماد «کیمیا»، «حخزر» و «کپرور» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شده و 4 نماد «پشاهن»، «کورز»، «ولراز»، «سامان» و «خفناور» به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه 27 تیرماه، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

روز جاری عنوان بیشترین افزایش قیمت به نام نمادهای «شلیا»، «غمینو» و «سرود» ثبت شد و در سمت مقابل نمادهای «حسیر» و «میدکو» بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند. نماد «میدکو» علاوه بر اینکه دو و نیم واحد کاهش قیمت داشت، بیش از یک واحد نیز اثر منفی بر آیفکس بر جای گذاشته و آیفکس با یک واحد افت در ارتفاع 910 واحدی ایستاد؛ این در حالی است که اثر مثبت از جانب نمادهای «ذوب»، «بپاس» و «زاگرس» تا سقف 38/. درصد مانع از افت بیشتر شاخص کل شد.

نگاهی به تابلو تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که نماد «تسه9512» بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص داده و امتیاز تسهیلات مسکن خرداد 96 با بیشترین قیمت خریدوفروش شده است. متقاضیان و فروشندگان اوراق تسه امروز بیش از 78 هزار ورقه تسهیلات مسکن به ارزش افزون بر 60 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

در تابلو ابزارهای نوین مالی نیز بالغ بر 564 هزار ورقه بهادار تغییر مالکیت یافت که ارزشی افزون بر 557 میلیارد ریال را رقم زد.

در همین حال تابلوهای مبادلاتی بازار پایه میزبان جابه‌جایی بیش از 41 میلیون سهم به ارزش 86 میلیارد ریال بودند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا