از کارت اعتباری 10میلیون تومانی خبری نیست؟

از کارت اعتباری 10میلیون تومانی خبری نیست؟

اقتصاد > بازرگانی - اقتصادنیوز: فعلا حواس همه از دولت گرفته تا مردم و مصرف کنندگان به خرید خودرو است و کسی سراغی از کارت 10میلیون تومانی خرید نمی‌گیرد.

گرچه اعطای خرید کالای ایرانی به کمک کارت اعتباری 10 میلیون تومانی همزمان با اعلام تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو اعلام شد، اما به نظر می‌رسد به دلیل درخواست بیشتر خودرو و رسیدگی هرچه سریع‌تر دولت مبنی بر اعطای تسهیلات خودرو،  اعطای کارت خرید لوازم خانگی کمی بلاتکلیف کانده است البته از ابتدای هفته جاری فهرست کالاهای مشمول خرید با کارت اعتباری 10 میلیون تومانی اعلام شد، اما به دلیل اعلام جزئیات هرچه سریع‌تر خودرو، استقبال از این کالا پیش گرفت و حالا تولید کنندگان لوازم خانگی در پیچ و تاب اجرای این طرح هستند.

ازاین رو گفته می‌شود اعلام جزئیات و زمان اعطای تسهیلات خرید لوازم خانگی همچون خودرو آسان نیست، چراکه ممکن است یک برند ایرانی حداقل 10 تا 170 قلم کالا تولید کند، بنابراین نیازمند زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی و نحوه فروش است.

به گفته رییس انجمن لوازم خانگی تهران، با توجه به اینکه روزانه به تعداد تولیدکنندگان برای ثبت‌نام در این طرح افزوده می‌شود، ممکن است این لیست تا پایان هفته جاری تکمیل شود و از اوایل هفته آینده شاهد اعطای این کارت برای خرید لوازم خانگی تا سقف 10 میلیون تومان بود.

البته طحان‌پور تاکید کرد که ممکن است تهیه این لیست اندکی زمان بیشتری لازم داشته باشد، چرا که نه تنها باید لیست کامل کالاها مشخص شود، بلکه باید برنامه‌ریزی برای واریز مستقیم هزینه هر کالای خریداری شده توسطکارت اعتباری نیز به تولید کننده واریز شود.

وی با بیان اینکه شرط اولیه این طرح نیز واریز مستقیم هزینه کالا به حساب تولید کننده بود، اظهار کرد: کالاهای موجود همانند خودرو یک یا دو دستگاه نیست، چرا که ممکن است هر برند دارای حداقل 170 قلم کالای مصرفی باشد، از این رو نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر است.

از طرفی دیگر ، قائم مقام وزیر صنعت از صدور کارت 10 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی از هفته آینده خبر داده است.

مجتبی خسرو تاج در مورد کارت‎های اعتباری خرید کالا گفته است که کارت‎های فرهنگیان و افراد مشمول صندوق‎های بازنشستگی از هفته آینده صادر و توزیع می‎شود .

این درحالی است که هنوز تعداد زیادی از اعضای اتحادیه‌ها و تولید کنندگان از زمان اعطای این کارت‌ها خبری ندارند.علیرضا خزاعی نیز دراین باره گفت که هنوز زمان مشخصی از زمان آغاز اعطای این وام‌ها اعلام نشده است.به گفته مشاور کمیسیون صنایع و معادن مجلس، باید ابتدا موضوع واریز مستقیم هزینه خرید به حساب تولید کننده سر و سامان گیرد.

وی افزود: اگر قرار باشد اعطای این کارت‌ها تا سقف 10 میلیون تومان از هفته‌ آینده آغاز شود، باید ابتدا تکلیف تولید کننده و دولت بر سر واریز هزینه خرید مشخص شود. زیرا اگر در این زمان تولید کننده به صورت مستقیم هزینه در نظر گرفته شده را دریافت نکند و این هزینه به بانک واریز شود و تولید کننده مجبور شود به واسطه سند و چک هزینه را دریافت کند، بازهم باید شاهد گرفتاری‌های زیادی در بخش لوازم خانگی باشیم.

خزاعی تصریح کرد: باید هزینه خرید از سوی هر متقاضی به صورت مستقیم به حساب تولید کننده واریز شود.به گونه‌ای که وقتی خرید لوازم خانگی به هر قیمت تا سقف تعیین شده صورت می‌گیرد و خریدار کارت می‌کشد،‌ هزینه پرداختی به صورت مستقیم به حساب تولید کننده واریز شود.

22339

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا