با انتخاب هیات مدیره جدید "ومعادن"

تیک‎آور سهام معدنی‌ها از سوی فولاد مبارکه کلید خورد

تیک‎آور سهام معدنی‌ها از سوی فولاد مبارکه کلید خورد

گروه صنایع معدنی >فولاد - صبح امروز مجمع فوق العاده سهامداران شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور سهامداران عمده این شرکت برگزار و هیات مدیره جدید آن انتخاب شدند.

به گزارش ماین نیوز، با توجه به تملک بلوک 16.10درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از سوی فولاد مبارکه که اواخر اردیبهشت ماه امسال از طرف بانک رفاه کارگران به وکالت از موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در بازار اول بورس تهران به قمیت هر سهم 1274 ریال عرضه شد و در عین حال با تجمیع 35.39 درصدی سهام این شرکت در نهایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان در مجمع فوق العاده امروز "ومعادن" توانست سه کرسی از مجموع 5 کرسی هیات مدیره این شرکت را بدست آورد تا به این ترتیب سکان مدیریت این شرکت را در دست گیرد .دو کرسی باقیمانده نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

در مجمع شرکت معندی و صنعتی چادرملو در هفته گذشته نیز فولاد مبارکه با تنفیذ حق رای برخی سهامداران توانست سه کرسی هیات مدیره این شرکت سنگ آهنی را به چنگ آورد.

به این ترتیب انتظار می رود با بارگزاری مجمع سهامداران شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سه کرسی هیات مدیره این شرکت نیز به دست فولاد مبارکه برسد.

با کنار رفتن صندوق کارکنان فولاد از تریکب هیات مدیره "ومعادن" و با توجه به حاکم شدن بزرگترین فولاد ساز کشور بر سنگ آهنی ها شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید به عنوان هلدینگ کنترلی و مدیریتی سهام سنگ آهنی ها مطرح نخواهد بود.

با این اوصاف انتظار می رودبا تیک آور شدن مدیریت سهام شرکت های سنگ آهنی از جمله چادر ملو،گل گهر و گهر زمین در آینده ای نزریک وضعیت مدیریتی سهام سایر فولاد سازان کشور از جمله فولاد خوزستان و خراسان نیز دستخوش تغییرات مهمی شود.

اقدام بانک رفاه برای واگذاری بلوک 16.10 درصدی سهام "ومعادن" از طریق تجمیع 12 کد معاملاتی حقوقی و به صورت یکجا و نقد و یا سه درصد نقد و مابقی به صورت پرداخت یک فقره چک به تاریخ 10 روز کاری پس از انجام معامله از طریق کارگزاری بانک رفاه کارگران به قیمت پایه هر سهم 1274 ریال مورد انتقاد برخی کارشناسان واقع شده و آنرا بهانه ای برای تحقق نقشه قدیمی فولاد سازان برشمرده اند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا