۷۵درصد تولید فولاد هرمزگان صادر می‌شود

۷۵درصد تولید فولاد هرمزگان صادر می‌شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیئت‌مدیره فولاد هرمزگان با اشاره به ارزآوری مجتمع فولاد هرمزگان گفت: بیش از 75 درصد از تولیدات این مجتمع به بازارهای منطقه و سایر نقاط جهان صادر می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، امیرحسین نادری با اشاره به اولویت انتخاب استان هرمزگان برای تولید فولاد، افزود: با توجه به اهمیت دسترسی صنعت فولاد به آب‌های آزاد به دلیل جابه‌جایی مواد و استفاده از آب در فرایند تولید، از اهم اولویت، انتخاب هرمزگان برای تولید فولاد است.

وی بیان کرد: موقعیت استان هرمزگان و آمایش سرزمینی سبب شده تا هرمزگان به‌عنوان یکی از بهترین مناطق کشور برای تولید فولاد محسوب شود.

رئیس هیئت‌مدیره فولاد هرمزگان تصریح کرد: با توجه به زیرساخت موجود در استان هرمزگان و مرکزیت شهر بندرعباس از قدیم سبب شده تا این منطقه برای توسعه صنعت فولاد کشور مناسب‌تر شناخته شود.

وی اضافه کرد: فولاد مبارکه این طرح را از مجموعه "ایمیدرو" که هنوز تکمیل‌نشده بود، خریداری کرد و هزینه تکمیلی را پرداخت و وارد مدار بهره‌برداری کرد و به ظرفیت رساند.

نادری ادامه داد: هر مجموعه‌ای برای بهره‌برداری، با مشکلات خاص خود اعم از تأمین نیروی انسانی، تهیه مواد اولیه، بازاریابی، درک متقابل در منطقه از قبیل تأمین‌کنندگان برق، گاز و همچنین محدودیت‌های موجود در ‌مناطق ویژه روبه‌رو است و این مجموعه توانسته علیرغم وجود این مشکلات و سختی‌ها ظرفیت خود را ارتقا داده و به ظرفیت اسمی برساند.

وی با اشاره به نقش نیروی انسانی متخصص در پیشرفت و ترقی اظهار کرد: آنچه در شرکت فولاد خود را نشان می‌دهد نیروی انسانی توانمند، جوان و شایسته‌ای است که با غیرت توانسته با مسائل و سختی‌های موجود در منطقه غلبه و یکی از بهترین تولیدات اسلب فولاد دنیا را به بازارهای جهانی معرفی کند.

رئیس هیئت‌مدیره فولاد هرمزگان افزود: مفتخریم که امروزه کیفیت تولید فولاد در هرمزگان از تمامی اسلب سازهای داخلی بهتر است، پیشرفته بودن به‌خودی‌خود سبب پیشرفت نمی‌شود، بلکه وجود نیروی انسانی شایسته و کاردان می‌تواند در این راستا حرف اول را بزند.

وی جبران ضرر و زیان سال گذشته فولاد هرمزگان را مهم‌ترین برنامه سال 96 نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به بهبود اوضاع بازار جهانی فولاد از نیمه دوم سال 95، فرصت مناسبی برای جبران زیان سال گذشته فراهم است.

نادری در پایان گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانسته در سه‌ماهه نخست سال 96، سود مناسبی را کسب و با تداوم این روند تا پایان سال جاری، این شرکت می‌تواند زیان انباشته را کاملاً جبران کند.

رئیس هیئت‌مدیره فولاد هرمزگان، بهبود وضعیت سودآوری این شرکت را مستلزم حل مسائل داخلی استان و تأمین مواد اولیه مناسب دانست و گفت: کیفیت تولیدات فولاد هرمزگان در بازارهای جهانی توانسته بازارهای مناسبی را برای استان فراهم کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا