تکمیل اقدام های زیست محیطی، فولاد کویر را به نمونه کشوری تبدیل می کند

تکمیل اقدام های زیست محیطی، فولاد کویر را به نمونه کشوری تبدیل می کند

دنیای معدن -مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل اقدام های مثبتی در زمینه مصرف بهینه آب و رعایت الزام های زیست محیطی انجام داده است که با تکمیل آن می تواند به عنوان نمونه کشوری معرفی شود.

حمید ظهرابی روز شنبه اظهار کرد: شرکت فولاد کویر به سمت استفاده از پساب به عنوان آب مورد استفاده خود رفته است که این اقدام و عدم تکیه به آب تازه اقدامی مثبت است.
وی هم چنین در ارتباط با وضعیت زیست محیطی شرکت فولاد کویر آران و بیدگل گفت: مطالعات ارزیابی اثرهای زیست محیطی این شرکت انجام شده و در کارگروه استانی ارزیابی اثرات زیست محیطی مورد تصویب قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای شرکت های فولاد که ظرفیت های آن ها بالای 300 هزار تن در سال است مطالعات ارزیابی اثرهای زیست محیطی انجام می شود که در این زمینه با بررسی های انجام شده شرکت فولاد کویر الزام های زیست محیطی را رعایت کرده است.
ظهرابی در مورد آخرین وضعیت مجوز زیست محیطی احداث فاز ذوب مجتمع فولاد کویر اظهار کرد: در کارگروه استانی مجوز زیست محیطی، احداث این طرح تصویب شده است و در نوبت تصویب کارگروه ماده 2 ملی است و به نظر می رسد مشکلی برای تصویب آن نباشد.
مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با ظرفیت 350 هزار تن در سال 1386 به بهره برداری رسید که هم اکنون با راه اندازی خط دوم به ظرفیت اسمی 900 هزار تن در سال رسیده است.
بر اساس پیش بینی مدیران این شرکت، ظرفیت این مجتمع تا سال آینده به 5 و یک دهم میلیون تن در سال خواهد رسید.
این مرکز صنعتی یکی از کارخانه های مدرن بخش خصوصی در کشور است که بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته بیشترین تولید مقاطع طویل و همچنین بیشترین صادرات به کشور های منطقه را داشته است.
مجتمع فولاد کویر در قلب کویر مرکزی ایران در شهرستان آران و بیدگل واقع در شمال استان اصفهان قرار دارد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری اصفهان قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا