هفته گذشته رقم خورد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات آتی سکه

افزایش حجم و ارزش معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۴۱ هزار و ۵۸۸ قرارداد و ارزش ۵ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این در حالی است که قیمت طلا جمعه ۱۴ جولای تحت تاثیر تغییر اندک ارزش دلار و انتظار بازار برای نتیجه آمارهای مهم اقتصادی امریکا تغییر چندانی نداشت و به ثبات قیمتی رسید.

قیمت طلا پس از ۳ روز افزایش متوالی قیمت در پایان مبادلات روز پنجشنبه با کاهش نسبی روبرو شد ولی همچنان در مسیر افزایش قیمت سه هفته ای قرار دارد. افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی مهمترین عامل کاهش قیمت طلا به شمار می رود که دلار در روز جمعه با توجه سرمایه گذاران به آمار تورمی که منتشر خواهد شد، کمی تغییر کرد.

قیمت طلا در بازارهای آسیا نسبت به روز قبل تغییر چندانی نداشت و با ۰.۱ درصد افزایش در قیمت ۱۲۱۸.۱۸ دلار تثبیت شد. فلز زرد در طول هفته گذشته ۰.۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که این بیشترین میزان افزایش قیمت از اوائل ماه جولای است.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران ۲۸ هزار و ۴۰۲ قرارداد را به ارزش ۳ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۷ هزار و ۱۳۸ قرارداد به ارزش ۹۶۹ میلیارد ریال قرار گرفت.

در ادامه در مکان سوم بازار آتی ، سررسید دی ماه سال جاری با ۲ هزار و ۸۴۴ قرارداد به ارزش ۳۶۷ میلیارد ریال قرار گرفت. در جایگاه بعدی سررسید آبان ماه امسال جای گرفت، به طوری که با با یک هزار و ۲۴۲ قرارداد به ارزش ۱۵۶۲میلیارد ریال معاملات خودر در هفته اخیر را به پایان رساند.

همچنین قرارداد تیرامسال نیز با یک هزار و ۱۳۳ قرارداد به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال در جایگاه بعدی قرار گرفت و سررسید شهریور ماه نیز با ۸۲۹ قرارداد به ارزش ۱۰۲ میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت.

معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  ۴هزار و ۲۱۷ قرارداد منعقد شد.

به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه ۵ سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان، کاهش ۰.۳۹درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و ۲۳۶ هزار تومان افت ۰.۱۶ درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت ۰.۲۱ درصدی را تجربه کرد. سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و ۲۹۱ هزار تومان معامله و با کاهش ۰.۱۲درصدی رو به رو شد.

از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون ۳۲۳ تومان به ثبت رسید و با افت قیمت ۰.۳درصدی رو به رو شد. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال ۹۵ هم با قیمت یک میلیون ۳۵۳ هزارتومان معامله شد و افت ۰.۴۵ درصدی را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا