کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار را بشناسید

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار را بشناسید

کمیته سازش کانون کارگزارن بورس و اوراق بهادار با هدف ایجاد سازش در اختلافات بین کارگزاران، کارگزار معامله‌گران و بازارگردانان و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط در اجرای ماده 36 قانون و در چارچوب مقررات، به برقراری و اجرای نظام مناسب جهت رسیدگی به اختلافات بین اعضای کانون، فعالیت می کند.


کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در تاریخ 14/07/1386 به شماره ثبت 21639 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی به ثبت رسید. این کانون در اجرای مواد 33 و 53 قانون بازار سرمایه تشکیل و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، از مصادیق کانون تعریف شده در بند 5 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این کانون یک موسسه غیردولتی، غیرتجاری، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است. کانون با اقدامات خود سعی درکمک به ایجاد یک بازار اوراق بهادار عادلانه، رقابتی و کارا در کشور، افزایش دانش تخصصی اشخاص وابسته به اعضاء، فراهم کردن و ایجاد تسهیلات لازم جهت گسترش آموزش نظام مند، تخصصی و مستمر برای اشخاص وابسته به اعضاء جهت ارتقاء دانش و افزایش کیفیت ارائه خدمات آنان و ارتقاء اعتبار اعضای کانون داشته است.

کمیته سازش کانون کارگزارن با هدف ایجاد سازش در اختلافات بین کارگزاران، کارگزار معامله‌گران و بازارگردانان و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط در اجرای ماده 36 قانون و در چارچوب مقررات، به برقراری و اجرای نظام مناسب جهت رسیدگی به اختلافات بین اعضای کانون، فعالیت می کنند.

هیأت مدیره، دبیرکل، کارگروه ها و مشاورین کانون با جلسات متعدد بین اعضاء و صاحب نظران و نهادهای متولی از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار، به اصلاح، تهیه و تدوین قوانین و مقررات و آئین‌نامه‌های مربوط به اعضای کانون و بازار اوراق بهادار اقدام می کند.

کمک به ایجاد یک بازار اوراق بهادار عادلانه، رقابتی و کارآ در کشور به منظور جلب اعتماد سرمایه ‌گذاران، ارتقاء اعتبار اعضای کانون و اشخاص وابسته به اعضاء نزد سرمایه ‌گذاران، تنظیم امور و اعتلای حرفه‌هایی که اعضای کانون به آن اشتغال دارند، بهبود و گسترش خدماتی که اعضای کانون ارائه می‌دهند، افزایش دانش تخصصی اشخاص وابسته به اعضاء، تنظیم روابط بین اعضای کانون با یکدیگر و با اشخاص وابسته به اعضاء و اجرای وظایفی که به موجب قانون یا مقررات به عهده کانون گذاشته شده از اهداف کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا