تکمیل زنجیره فولاد یکی از شاه بیت های اقتصاد مقاومتی است

تکمیل زنجیره فولاد یکی از شاه بیت های اقتصاد مقاومتی است

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فولاد مبارکه پایه صنعت فولاد کشور است. از آنجایی که تکمیل زنجیره فولاد در بخش معدن و صنایع معدنی، یکی از شاه بیت های اجرای اقتصاد مقاومتی است، شاهد این هستیم که فولاد مبارکه توانسته است با موفقیت توسعه های خود را اجرا نماید و در بازارهای داخلی و صادراتی نیز حضوری موفق داشته باشد.

 

 

رضا رحمانی در بیست و دومین سالروز نکوداشت صنعت و معدن در اصفهان که با حضور رسول زرگر پور استاندار اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، مهندس فولادگر نمایندۀ مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، بهرام سبحانی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه و  جمعی از مسئولین استان، فعالان اقتصادی و مدیران عامل شرکتها و کارخانجات استان در محل برگزاری همایش های نگین نقش جهان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که تکمیل زنجیره فولاد در بخش معدن و صنایع معدنی، یکی از شاه بیت های اجرای اقتصاد مقاومتی است، شاهد این هستیم که فولاد مبارکه توانسته است با موفقیت توسعه های خود را اجرا نماید و در بازارهای داخلی و صادراتی نیز حضوری موفق داشته باشد.
قائم مقام وزیر با تأکید بر اینکه ده درصد صنعت کشور در استان اصفهان قرار دارد، به اهمیت و لزوم توجه هر چه بیشتر به طرح رونق تولید و نوسازی صنایع که یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است تأکید کرد و افزود: در استان اصفهان حدود ۳۲۰ واحد صنعتی وجود دارد که به نوسازی تجهیزات و خطوط تولید خود نیاز مبرمی دارند؛ بنابراین زمان را نباید از دست داد چراکه اصفهان پیشران و لوکوموتیو صنعت کشور است. تأثیر صنعت اصفهان بر کشور به گونه ای است که اگر صنعت در اصفهان بازسازی شود، حرکت کند و رونق گیرد، مسلما تمامی صنایع و صنوف کشور رونق میگیرند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت در همین رابطه خاطرنشان کرد: باید با نوسازی خطوط تولید، افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی و هزینه های تولید، شرایطی فراهم کنیم تا توان رقابت با سایر رقبا بیش از پیش فراهم گردد.
وی از تخصیص منابع مالی قابل توجهی از محل صندوق توسعه ملی برای نوسازی و بازسازی صنایع خبر داد و گفت: برای این منظور کارخانه هایی که تجهیزات آنها در داخل موجود است باید از محل داخل اقلام موردنیاز خود را تأمین کنند در غیر این صورت اگر تجهیزات موردنیاز آنها در داخل کشور موجود نبود، به یقین این شرایط برای آنها فراهم خواهد شد که بتوانند از منابع بیرونی نسبت به این کار اقدام کنند.
رحمانی در خصوص اهمیت نگاه صادرات محور به تولید تصریح کرد: اینکه قبل از هر چیز باور کنیم تحریک طرف تقاضا با در نظر گرفتن بازار داخل و صادرات امکان پذیر است یک اصل است، کمااینکه در دنیا نیز همینگونه است. بدون تردید شکوفا شدن هر صنعت، متأثر از دو عامل فناوری و صادرات است. باید این معنی را باور داشته باشیم. اهمیت این دو اصل به گونه ای است که بعد از این نیز برای ایجاد هر واحدی به دنبال این باشیم که حتما محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار و قابلیت صادرات را داشته باشد. این باعث میشود که هم مصرف کننده داخلی منتفع شود و هم تولیدکننده بتواند ضمن رقابت با بازارهای جهانی از حاشیۀ امنیت لازم برخوردار گردد و باید به خاطر داشته باشیم که بدون صادرات شکوفایی صنعت امکانپذیر نیست.
وی در خصوص اقدامات دولت برای حمایت از صادرات با بیان اینکه امسال دولت با جدیت هرچه تمام تر از صنایع صادرات محور حمایت خواهد کرد، گفت: برای سال ۹۶ دولت بسته حمایتی خوبی در نظر گرفته است که از آن جمله میتوان به سپرده گذاری در بانک توسعۀ صادرات و بسته های تشویقی دیگر اشاره کرد.
قائم مقام وزیر و معاون طرح و برنامۀ وزارت صنعت معدن و تجارت در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در بازارهای صادراتی دنیا حضوری مستمر و موفق داشته باشیم باید سه شرط کیفیت بالا، قیمت مناسب و تحویل به موقع سفارش را مدنظر قرار دهیم.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا