مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان عنوان کرد

فولاد مبارکه شرکتی با عملکرد مالی و مالیاتی منظم و شفاف

فولاد مبارکه شرکتی با عملکرد مالی و مالیاتی منظم و شفاف

گروه صنایع معدنی >فولاد - در سال۹۵ از سهم وصولی اداره امور مالیاتی استان اصفهان (۵۲۰۰ میلیارد تومان)، فولاد مبارکه به‌تنهایی ۵۱۷میلیارد تومان پرداخت کرده که این رقم معادل هزینه استان اصفهان در یک سال است.

به گزارش ماین نیوز، براساس گزارش‌های معتبر حسابرسی درباره شرکت‌های بازار سرمایه، ۱۲ شرکت افزون بر ۵۵درصد از کل مالیات بر درآمد پرداختی کشور را به خود اختصاص داده‌اند که در این میان فولاد مبارکه رتبه چهارم کشوری را پس از حوزه‌های مخابرات، نفت و بانک و رتبه نخست را بین شرکت‌های تولیدی به خود اختصاص داده است.

مالیات فولاد مبارکه کشور کارگشا بود
درباره عملکرد مالی و مالیاتی شرکت فولاد مبارکه، مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: فولاد مبارکه شرکتی پاک، با عملکرد مالی و مالیاتی بسیار منظم است. به گزارش از اصفهان، مراد امیری عنوان کرد: تاثیر حضور فولاد مبارکه در چرخه اقتصاد کشور و ارزش‌افزوده استان به‌خوبی ملموس است؛ به‌نحوی‌که براساس جدول و فرمول موجود در اداره کل، عوارض اخذ شده از این شرکت به همراه سایر منابع، در سال ۹۵، بین ۱۰۷ شهرداری و ۸۹۷ دهداری و مراکز بهداشت و سلامت توزیع شد؛ در واقع مردم همه این شهرها و محل‌ها از این عوارض بهره‌مند شدند و آن را در عمران و آبادی محل‌های خود به‌کار گرفتند.
وی در ادامه تاکید کرد: درآمدهای دولت از محل اخذ مالیات و عوارض ارزش‌افزوده در سال ۱۳۹۵به‌دلیل فعالیت‌های مناسبی که در بخش تولید و به‌تبع آن در فروش محصولات شرکت‌ها انجام شد، شرایطی فراهم کرد که مالیات‌ها و درآمدهای خوبی به حساب استان‌ها و درنهایت به حساب دولت واریز شود.

امیری همچنین اظهار امیدواری کرد عملکرد فولاد مبارکه در سال۹۶ و سال‌های آینده با تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر باید به‌گونه‌ای باشد که هم بتواند به کشور خدمت کند و هم در بخش ارزش‌افزوده، همچنان شهرداری‌ها و دهداری‌ها و درنهایت مردم را از محل عوارض ارزش‌افزوده بهره‌مند کند.

مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که مالیات و عوارض ارزش‌افزوده اخذ شده از فولاد مبارکه در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود، گفت: بخشی از مالیات‌ها و عوارض پرداختی فولاد مبارکه به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سهمی از حقوق کارکنان دولت و هزینه‌های عمرانی استان و کشور را دربر می‌گیرد.
امیری از تخصیص درآمدهای مالیاتی هر استان به خود همان استان در امسال خبر داد و در این باره گفت: در برنامه ششم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که هر مبلغی که شرکت‌ها با عنوان مالیات به مراکز مالیاتی استان واریز می‌کنند، به خود استان برمی‌گردد. این شیوه همانند عملکرد در بخش عوارض ارزش‌افزوده است که بلافاصله به حساب شهرداری‌ها و دهداری‌ها واریز می‌شود و در امور مربوط به حقوق کارکنان، امور درمانی و بهداشت و سلامت جامعه صرف می‌شود.

این بدان معنی است که در سال۹۶ هر استانی که درآمد بیشتری داشته باشد، به‌طور قطع از اعتبار عمرانی بیشتری برخوردار خواهد شد. وی با بیان اینکه اداره امور مالیاتی استان به‌دلیل عملکرد منظم و مالی شفاف فولاد مبارکه، تاکنون هیچ‌گونه مشکلی با این شرکت نداشته است، تصریح کرد: در پی عملکرد شفاف فولاد مبارکه در تولید و پرداخت مالیات، حدود ۹۲درصد درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی استان اصفهان در سال۹۵ محقق شد. مالیات و عوارضی که از سوی فولاد مبارکه در پایان سال ۹۵ پرداخت شد، برای کل کشور کارگشا بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بازدید خطوط تولید فولاد مبارکه، از نزدیک شاهد بودیم که این شرکت در زمینه فضای سبز و استانداردهای زیست‌محیطی عملکرد خوبی داشته و به معنی واقعی به‌صورت یک صنعت سبز در حال فعالیت است و با این میزان فضای سبز خود، اقلیم مناسبی در منطقه به‌وجود آورده است. مدیرکل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان در بخش پایانی سخنان خود افزود: تا زمانی که چرخ صنایع بزرگی مانند فولاد به خوبی بچرخد، برنامه‌های مالیاتی کشور نیز به‌خوبی محقق می‌شود.

پرداخت مالیات فرصتی برای خدمات
همچنین مدیرعامل فولاد مبارکه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فولاد مبارکه در بخش‌های تولید، تامین بازارهای داخلی و صادرات، ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای کشور، توسعه صنعت فولاد و اشتغالزایی گفت: این شرکت بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال افریقا و با ۱۱ واحد احیای مستقیم، با ظرفیت تولید ۱۲میلیون تن در سال، بزرگترین تولیدکننده آهن‌اسفنجی در جهان است.
بهرام سبحانی ارزش فعلی گروه فولاد مبارکه را بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این شرکت با ۷۵ هزار میلیارد ریال سرمایه ثبتی، بزرگترین شرکت بورس کشور و دارای سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی (جی‌دی‌پی) و سهم ۵درصدی در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت است؛ ضمن اینکه زنجیره تامین گسترده فولاد مبارکه شامل ۲۸۰۰ تامین‌کننده خدمات و کالا و همچنین شبکه گسترده مشتریان آن شامل یک هزار کارخانه و کارگاه به‌طور مستقیم و ۳هزار کارخانه و کارگاه به‌طور غیرمستقیم است.
وی با تاکید بر اینکه براساس رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی در بخش فلزات اساسی در سال ۹۵ فولاد مبارکه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، درباره عملکرد فولاد مبارکه در بخش فروش داخلی و صادرات گفت: فولاد مبارکه همواره تامین بازار داخل را در اولویت قرار داده است؛ درعین حال، با توجه به تاکید دولت بر حضور در بازارهای جهانی و با توجه به اینکه محصولات فولاد مبارکه از نظر کیفی در سطح بسیار مطلوبی است، حدود ۵۰درصد محصولات صادراتی فولاد مبارکه به بازارهای اتحادیه اروپا صادر شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در تشریح نقشه راه توسعه فولاد مبارکه تا افق ۱۴۰۴ گفت: براساس سند چشم‌انداز کشور، تولید ۵۵میلیون تن فولاد پیش‌بینی شده است که گروه فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی حساب‌شده‌ای بنا دارد تا زمان یادشده به تولید ۲۵میلیون تن دست یابد و همچنان سهم ۵۰درصدی خود را حفظ کند. این در حالی است که فولاد مبارکه با در نظر گرفتن توسعه‌های کمی و کیفی و عملیاتی کردن این طرح‌ها، برای امسال، ۱۰.۳میلیون تن ظرفیت ایجاد کرده است. سبحانی در ادامه با اشاره به حجم مالیات‌ها و عوارضی که به دولت می‌پردازد، تصریح کرد: فولاد مبارکه پرداخت عوارض ارزش‌افزوده و مالیات را فرصت دیگری برای خدمت به جامعه می‌داند؛ از این‌رو همواره با عملکردی شفاف و منظم در این زمینه اقدام کرده است.

تمامی پروند‌ه‌های مالیاتی روز‌آمد شده
در ادامه این جلسه، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز اظهار کرد: گزارش‌های معتبر حسابرسی درباره شرکت‌های بازار سرمایه حاکی از آن است که ۱۲ شرکت، افزون بر ۵۵درصد از کل مالیات بر درآمد پرداختی کشور را به خود اختصاص داده‌اند که در این میان فولاد مبارکه رتبه چهارم کشوری را پس از حوزه‌های مخابرات، نفت و بانک و رتبه نخست در بین شرکت‌های تولیدی دارد.
امیرحسین نادری، با تاکید بر اینکه تمامی پرونده‌های مالیاتی فولاد مبارکه روزآمد شده است و از این حیث این بنگاه اقتصادی از شرکت‌های تراز نخست کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال۹۵ از سهم وصولی اداره امور مالیاتی استان اصفهان (۵۲۰۰ میلیارد تومان)، فولاد مبارکه به تنهایی ۵۱۷میلیارد تومان پرداخت کرده که این رقم معادل هزینه استان اصفهان در یک سال است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا