ريزش صف خريد فولادي ها

ريزش صف خريد فولادي ها

گروه صنایع معدنی >فولاد - روز گذشته بازار سرمايه در حالي به کار خود پايان داد که شاخص کل ١١٣،٤٣ واحد رشد داشت، اما با ريزشدن در معاملات اغلب سهام با ريزش قيمت مواجه و سهام داران بازاري نسبتا قرمز را شاهد بودند.

به گزارش ماین نیوز، ديروز شاخص کل در پي دادوستد يک ميلياردو ٢٣١ ميليون انواع سهام و ساير اوراق بهادار به ارزش چهارهزارو ٤٤١ ميليارد ريال در بورس و فرابورس، توانست ١١٣.٤٣ واحد جهش داشته باشد و به عدد ٧٩هزار و ٤٩٠.٤ واحدي برسد. همچنين شاخص قيمت نيز با افزايش ٣٧.٨١ واحد عدد ٢٦هزارو٤٩٤واحدي و شاخص شناور آزاد نيز با افزايش ١١٣.٧٦ واحد عدد ٨٦هزارو٨٨٧واحدي را پشت سر گذاشتند.در فرابورس بيش از ٣٦٠ ميليون انواع سهم و ساير اوراق به ارزش هزارو ٤٠٦ ميليارد ريال جابه جا شده که ٤١٨ ميليون ورقه به ارزش ٤١٢ ميليارد ريال آن مربوط به معاملات بازار بدهي بود.

همچنين معاملات «مارون» با ٠.٩٣ واحد تاثير مثبت باعث رشد ٣.٩واحدي شاخص اين بازار شد و عدد ٩٠٥.٤ واحد به ثبت رسيد.در بورس تهران نيز ٨٧١ ميليون سهم و حق تقدم به ارزش سه هزارو ٣٤ ميليارد ريال معامله شد و بيشترين بازديد از «وبملت» بود و تاثيرگذارترين معاملات بر شاخص کل را «کگل» با اثر ٤٣.٠٥واحدي رقم زد.لازم به ذکر است؛ با نزديک شدن به روزهاي پاياني تيرماه و اتمام مهلت قانوني شرکت‎ها براي برگزاري مجامع سالانه خود حجم زيادي از نمادها متوقف و بازگشايي مي‎شوند و اين اتفاق تاثير بسزايي بر حجم، ارزش و نوسان بازار خواهد داشت. چراکه در پي بازگشايي‎ها و نبود محدوديت نوسانان قيمتي در برخي از اين نمادها، معاملات هيجاني بوده و در برخي از موارد ريزش قيمت دارد.سهام داران در معاملات روز گذشته شاهد ريزش برخي از گروه‎هاي معاملاتي از جمله خودرويي‎ها، دارويي‎ها و شيميايي‎ها بودند.

از سوي ديگر تب و تاب فولادي‎ها نسبت به روز دوشنبه کاسته شد و صف خريد آنها ريخت که اين اتفاق موجب واقعي شدن قيمت آنها شد. در معاملات صورت گرفته در روز سه‎شنبه، گلوکوزان با ١٣.٣١ درصد رشد قيمت، بيشترين افزايش قيمت بورس تهران را به خود اختصاص داد. همچنين معدني دماوند نيز با کاهش ٤.٨٨ درصد بيشترين افت قيمت اين بازار را رقم زد. در فرابورس هم زرين معدن آسيا پس از بازگشايي با رشد ١٨.٣٧درصدي بيشترين افزايش قيمت بازار فرابورس را داشت و مواد ويژه ليا نيز ٤.٩٩ درصد کاهش قيمت داشت. در اين معاملات ايران تاير بيشترين صف خريد و ايران ترانسفو بيشترين صف فروش را در بورس تهران به خود اختصاص دادند.شايان ذکر است؛ در معاملات ديروز سرمايه‎گذاري ملي ايران ۱.۵٦ درصد از سهام توسعه معادن و فلزات را عرضه کرد تا از ترکيب سهام داري آن خارج شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا